Montana

Montana Collection – DK

Press Release   •   Jan 07, 2016 15:56 CET

Montana lancerer ikke mindre end 22 nyheder med Montana Collection, som er enkle bud på færdige møbler. Det eneste, forbrugeren skal gøre, er at vælge mellem Montanas 42 lakfarver.

Montana er kendt som det fleksible møbelsystem med de uendelige anvendelsesmuligheder – designet af Peter J. Lassen i 1982. Modulsystemet består af 36 basisstørrelser i 4 dybder og 49 lakfarver og overflader, der alle kan kombineres på kryds og tværs til netop det møbel, man ønsker sig og har brug for.

Nu vender Joakim Lassen, søn af Peter J. Lassen, det hele på hovedet og forklarer:

”Montana Collection er møbler med en genkendelig funktion, et sigende navn, foruddefinerede dybder og tilhørende komponenter. De 22 færdige kombinationer betyder et meget nemmere valg for forbrugeren, der kun skal tage stilling til, hvilken eller hvilke af Montanas 42 farver møblet skal have”.

Montana Collection er skabt af Montanas basiselementer, og det er muligt at kombinere Montana Collection møbler med andre Montana moduler og at bygge videre og supplere, når nye behov opstår.

Joakim Lassen uddyber:

”Fleksibilitet er stadig en del af Montanas DNA, men enkeltheden i Montana Collection indbyder til spontanitet og en hurtigere beslutningsproces, og vi tror på, at vi nu kommer ud til en ny målgruppe”.

Montana Møbler A/S producerer og markedsfører opbevaring, borde og stole til hjem og moderne kontormiljøer. Montana er designet af Peter J. Lassen. Det fleksible modulsystem og den inspirerende farvepalet giver frihed til at skabe sit eget rum og udtrykke sin egen stil. Montanas bord- og stoleserier er designet af Arne Jacobsen, Verner Panton, Andreas Hansen, Stefan Wewerka, Peter J. Lassen, Joakim Lassen, schmidt hammer lassen design, Salto & Sigsgaard.