Dansk Erhverv

Morten Grøn ny formand i Public Relations Branchen

Pressemeddelelse   •   Nov 02, 2010 10:27 CET

Brancheforeningen Public Relations Branchen valgte torsdag på en ekstraordinær generalforsamling Morten Grøn, partner i Kommunikationsfirmaet GRØN EJVIN ANDERSEN A/S, som ny formand. Morten Grøn er udover at være partner i GRØN EJVIN ANDERSEN ekstern lektor på masteruddannelsen i International Virksomhedskommunikation ved Syddansk Universitet.

Herudover blev Nikolaj Burchardt, direktør og partner i Mannov A/S, valgt som nyt medlem af bestyrelsen. Både Morten Grøn og Nikolaj Burchardt blev valgt enstemmigt.

Valget af Morten Grøn som ny formand sker som et led i en strategi om at styrke Public Relations Branchen:

”Flere medier, et stadigt mere komplekst stakeholderbillede og voksende politisk bevågenhed stiller stadigt større krav til virksomhedernes strategiske kommunikation. I en tid hvor virksomheder, organisationer og politikere i stigende grad konkurrerer på troværdighed, relevans og legitimitet har vores branche præcis den viden og de værktøjer, der er behov for. Den position skal slås endnu stærkere fast i markedets bevidsthed,” siger Morten Grøn.

Behovet for ny formand opstod, da den tidligere formand, Jens Kofoed, trak sig som følge af, at have afhændet sin ejerandel i Hill & Knowlton, hvor han samtidigt fratrådte sin stilling som adm.dir.

Resten af bestyrelsen består af næstformand, Jan Boman, Boman Kommunikation, Søren Kaster, partner og direktør i KasterGaarbo A/S samt Lisbeth Wirgowitsch, KommunikationsGruppen A/S.

Morten Grøn

Dansk Erhverv