MTHøjgaard

MT Højgaard skal opføre 126 boliger i Nuuk

Pressemeddelelse   •   Aug 28, 2015 09:00 CEST

Kommuneqarfik Sermersooq har valgt MT Højgaard til at opføre 126 boliger fordelt på tre blokke centralt i Nuuk.

Boligsituationen i Nuuk får et løft, når tre nye boligblokke på hver cirka 4.000 kvadratmeter står færdige i august 2019. Arbejdet med at bygge de i alt 126 boliger begynder allerede i september, hvor MT Højgaard går i gang med at støbe de første fundamenter.

MT Højgaard skal stå for beton-, tømrer- og malerentreprisen. El-entreprisen udføres af Arssarnerit, der også er et selskab i MT Højgaard-koncernen, mens jordarbejde og VVS- og ventilation udføres af henholdsvis Larsen & Co og HJ-TEK. Med en kontraktsum på knap 230 millioner kroner er der for MT Højgaard tale om det første større byggeprojekt i Nuuk siden opførelsen af Nuuk Center.

- Vi har ventet på en opgave, der i størrelse og kompleksitet matcher vores kompetencer, og jeg glæder mig meget over, at vi nu igen bliver en mere synlig del af gadebilledet i Nuuk, siger Jóannes Niclassen, divisionsdirektør i MT Højgaard.

Blokkene opføres på Ceresvej centralt i Nuuk. Kommuneqarfik Sermersooq er bygherre med Clement og Carlsen Arkitekter som totalrådgiver og Inuplan som underrådgiver.

MT Højgaard er en af Nordens førende bygge- og anlægsvirksomheder. Vi samarbejder med kunder overalt i Danmark og flere steder i udlandet. Vi løser alt fra de mindste bygge- og anlægsopgaver til meget store og komplekse bygningsværker, infrastrukturprojekter og installation af offshore-fundamenter til havvindmøller.