Holiday Autos Nordic

Nå leier vi bil igjen

Pressemeddelelse   •   Sep 02, 2010 09:00 CEST

Under finanskrisen valgte mange danskere at skære udgifterne ned og følgen heraf blev færre ferierejsende. Men nu er det vendt igen, og verdens største formidler af udlejningsbiler, Holiday Autos, rapporterer at 8 procent flere danskere lejer bil i år sammenlignet med forrige år.

– Vores tal viser tydeligt at det vender i løbet af 2010 og at markedet for både rejser og udlejningsbiler følger med i stigningen, siger Annette Frederiksen, Country Manager for holiday autos Danmark.
– I dårlige tider ses rejser som en luksus men når optimismen er tilbage vover danskerne at unde sig selv lidt mere.

Holiday autos sammenligning viser at bestillinger af udlejningsbiler er steget med 8 procent i sammenligning med foregående år (i perioden januar-juli). Tallene viser tydeligt at danskerne igen bruger flere penge på at rejse.
– 2009 var et godt år for holiday autos, trods finanskrisen, men i år har vi mærket en usædvanlig stigning i sammenligning med tidligere år. Trenden er på vej opad og vi forventer os en yderligere stigning i biludlejningen i løbet af efteråret, siger Annette Frederiksen.

For yderligere information, kontakt:
Annette Frederiksen, Country Manager holiday autos Danmark +45 408 166 22
annette.frederiksen@holidayautos.dk

holiday autos
holiday autos er verdens største formidler af billeje med adgang til ca. 850.000 biler i 80 lande. Vi tilbyder biler af højeste kvalitet til markedets laveste priser. Vi samarbejder med nogle af verdens største biludlejningsselskaber fx Hertz, Europcar, Alamo og National, samt mange andre lokale selskaber. www.holidayautos.dk