Nike Denmark

“NATURE AMPLIFIED” – NIKE PRÆSENTERER NYE INNOVATIONER PÅ LØBEOMRÅDET

Pressemeddelelse   •   Jul 22, 2013 12:00 CEST

BEAVERTON, Oregon – Verdens førende varemærke inden for løb, NIKE, Inc., har i dag lanceret fire nyskabelser ved et pressearrangement i koncernens hovedkvarter i Beaverton.

De nye produkter er designet til at kunne styrke løbernes naturlige evner og er skabt ud fra Nike’s designfilosofi ”Nature Amplified”, som fokuserer på kroppens naturlige bevægelser kombineret med den seneste forskning og erfaringer fra eliteudøvere. To helt nye løbesko - Nike Free Flyknit og Nike Free Hyperfeel - er lanceret sammen med det nye løbetøj Aeroloft og Dri-FIT Knit.

“Innovation handler ikke om at levere fremskridt, bare fordi det er muligt, men om at skabe noget bedre og designe med et formål. Løb er ikke alene Nike’s hjerte og sjæl, men selve fødestedet for den strøm af nyskabelser der konstant driver denne koncern fremad, siger Mark Parker, præsident og adm. dir. for Nike, Inc.

NYE IKONISKE TEKNOLOGIER

Nike Free Flyknit er en kombination af to af Nike’s mest ikoniske skoteknologier - Flyknit-teknologien med det dynamiske strukturmønster og den fleksible sål fra Nike Free. Nike Free Flyknit styrker kroppens naturlige bevægelser, giver løberen optimal støtte og fungerer som en slags ekstra hud.

Med sit design som en forlængelse af kroppen markerer Nike Free Hyperfeel et helt nyt skridt i udviklingen af løbeoplevelser. Med Nike Free Hyperfeel mindskes lagene mellem fod og underlag. Samarbejdet mellem Nike’s tyndeste Lunarlon-sål nogensinde og Flyknit-teknikken fra skoens overdele giver løberen støtte og dæmpning fra underlaget, og ydersålen er designet til at sikre maksimalt greb og optimal følelse.

Nike Aeroloft er en ultra tynd løbevest, designet til at holde løbere varme og komfortable i køligere temperaturer. Isolerende dun kombineret med ventilation gør det lettere for kroppen at afgive varme, så løberen forbliver tør.

DRI-FIT Knit er ekstra blødt løbetøj som er skabt til at hjælpe løberen med at yde sit bedste, selv når temperaturerne udenfor skifter. Tøjet anvender en teknologi, hvor forskellige tekstilmønstre giver huden mulighed for bedre at ånde, samtidig med at det sømløse design sikrer brugeren en pasform uden distraktion af nogen art.

“Nature Amplified er lig med fantastiske nye produkter der arbejder intuitivt med den menneskelige krop - design for kroppe i bevægelse”, siger NIKE’s varemærkechef Trevor Edwards. “Dagens lancering af løbesko og løbetøj er baseret på indsigt fra atleter og løbere på alle niveauer kombineret med omfattende forskning i vores Sport Research Lab. Disse innovationer er computerskabte, men inspirerede af kroppen”.

- - -

NIKE, Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world's leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly-owned NIKE, Inc. subsidiaries include Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories and Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories