NCC

NCC og Carlsberg Byen indgår kontrakt om første del af Carlsberg Byen 18-02-2013

Pressemeddelelse   •   Feb 18, 2013 11:35 CET

NCC Construction Danmark A/S har onsdag 6. februar 2013 indgået kontrakt med Udviklingsselskabet Carlsberg Byen P/S om at bygge i alt 101.000 kvadratmeter undervisningslokaler, boliger, butikker og erhvervslokaler i Carlsberg Byen i København for 1,310 mia. kr.

Download Pressemeddelelse - NCC vinder ordre på 1,3 mia. kr. i Carlsberg Byen
Carlsberg Byen1-krediteres til luxigon
Carlsberg Byen2-krediteres til luxigon
Carlsberg Byen3-krediteres til MIR

Størstedelen af byggeriet er nyt campus til professionshøjskolen UCC, der fra 2016 vil kunne samle alle sine pædagogiske uddannelser i Carlsberg Byen. Mere end 10.000 studerende og 800 ansatte vil få deres daglige gang på området.

Udover 57.000 kvadratmeter undervisningslokaler skal der opføres 6.500 kvadratmeter butikker, 3.500 kvadratmeter kontor, 15.000 kvadratmeter boliger og 19.000 kvadratmeter kælder. I alt skal der opføres 101.000 kvadratmeter.

Carlsberg Byen opføres på Carlsbergs gamle bryggerigrund i København V. I alt skal der opføres 567.000 kvadratmeter nye bygninger i Carlsberg Byen over de næste 15-20 år.

”Jeg glæder mig over, at NCC Construction er valgt som entreprenør på første del af byggeriet i Carlsberg Byen, og over at vi får mulighed for at være med til at udvikle et spændende område i København,” siger adm. direktør Klaus Kaae, NCC Construction Danmark A/S.

”Det første byggeri virkeliggør i høj grad vores vision om at genopfinde det samspil mellem virksomheder, butikker, boliger og kulturinstitutioner, som vi kender det fra bykernen i Københavns middelalderby. Vi tror på, at det skaber et tæt, levende og bæredygtigt bykvarter til glæde for både borgere, brugere og investorer – også om 25 år,” siger Lars Holten, adm. direktør i Udviklingsselskabet Carlsberg Byen.

NCC har god erfaring med at udvikle tidligere bryggerigrunde til nye byområder. Fra 1998 og frem var NCC bl.a. med til at udvikle Tuborgs gamle produktionsområder i Hellerup til et spændende område med boliger, erhverv og butikker.

Projekteringen af det nye byggeri, begynder i 2013 og forventet byggestart er sommer 2013. Den første del af byggeafsnittet står færdigt medio 2016 og de sidste dele afleveres primo 2017.

For adgang til flere illustrationer af Byggeafsnit 8 besøg venligst Carlsberg Byens hjemmeside.

For yderligere oplysninger kontakt venligst

Jesper Andersen
Presseansvarlig
Mobil:+45 41 70 44 91

jdz@ncc.dk

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på ca. 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontor, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

I Danmark havde NCC i 2011 en omsætning på ca. 4,8 mia. danske kroner og ca. 2200 medarbejdere. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Bolig, NCC Roads og NCC Property Development. Se mere på www.ncc.dk.