GlobalConnect A/S

Niels Zibrandtsen stifter nyt digitalt medieudviklingsselskab – Zibra Digital Media Group

Pressemeddelelse   •   Sep 05, 2014 15:03 CEST

”Området udvikler sig så hurtigt, at det voldsomt indbyder til at sætte et solidt dansk aftryk i det nye digitale landskab”, udtaler Niels Zibrandtsen. ”Jeg vil ikke sidde stille og se på, at alle de muligheder for at udvikle nye, spændende og lukrative tjenester smutter ud af Danmark. Havde spillerne på det danske medie marked f.eks. taget Netflix alvorlig fra starten, havde vi måske haft en stærk dansk leverandør af tjenester på streaming-området. Jeg forventer, at vi med dannelses af Zibra Digital Media Group kan skabe grundlag for ny udvikling og innovation, når vi opfanger de nye betydende trends i markedet”.

Selskabet får et solidt afsæt, idet ledelsen er hentet fra GlobalConnect, hvor Niels Zibrandtsen også er hovedaktionær. Administrerende direktør for Zibra bliver Birger Hauge, der indtil nu har været leder af GlobalConnects innovations og PA afdeling og udviklingsdirektør i selskabet bliver Claus Bülow Christensen, der har etableret sig som en af landets skarpeste analytikere af den digitale medieudvikling. Zibras ledelse er således allerede kendte trendsættere og drevne innovatører i den danske it- og mediebranche. ”Vi vil tage en førende rolle i det paradigme skift der er i gang både inden for dansk, men også international digital distribution, og her er Zibra velpositioneret”, udtaler Claus Bülow Christensen.

”Jeg er glad for den tillid, jeg har fået tildelt af Niels Zibrandtsen”, siger Birger Hauge. ”Vi har i virkeligheden i afdelingen på GlobalConnect arbejdet med det, der skal være det nye selskabs forretningsområder i en længere periode – og har oplevet, at det vi leverer inden for rådgivning, avancerede streaming-løsninger, grønne forbundne energiløsninger og højtydende wifi netværk, har været efterspurgt uden for GlobalConnects kerne leveringsområder og det er den efterspørgsel, vi nu skal i gang med at betjene”.

GlobalConnect Innovation har således allerede etableret sig med en cost-effektiv streamingplatform til corporate streaming projekter, streaming studier i Taastrup og på Slotsholmen, og en OTT platform der bl.a. benyttes af eksisterende tv-kanaler. Disse aktiviteter bliver en af grundpillerne i det nye Zibra Digital Media Group selskab.

Selskabet har fra starten otte ansatte og har til huse på Hørskætten 12 i Taastrup.

Kontaktperson:
Niels Zibrandtsen,
CEO, GlobalConnect A/S
Mobil: +45 5353 8888
niels.zibrandtsen@globalconnect.dk

Om GlobalConnect

GlobalConnect tilbyder markedets førende cloud-løsninger; Infrastructure as a Service, som er baseret på vores egen digitale infrastruktur.

Vi dækker Danmark, Nordtyskland og dele af Sverige med et mere end 13.000 km langt netværk af optisk fiber og 13.000 m2 datacentre.