Nike Denmark

Nike Mercurial Vapor IX - Innovation og eksplosiv speed til de hurtigste spillere i verden.

Pressemeddelelse  •  2013-01-17 10:00 CET

I nutidens meget tekniske og hurtige fodboldspil er fart og evnen til at rykke forbi sin modspiller blot nogle af topspillerens kompetencer. Med en kombination af innovation og lette støvler løfter Mercurial Vapor IX denne arv til det næste niveau for hurtige spillere, der bruger skarpe vendinger og eksplosive ryk for at overvinde modstanderen.

Mercurial Vapor IX er designet med en helt ny overside, der forbedrer spillerens boldfølelse og kontrol i høj fart. Og de nye farver Fire Berry Purple (lilla) og Sunset Orange giver fodboldstøvlen et dristigt udtryk på banen.

Nikes nye Speed Control materiale på oversiden af støvlen øger spillerens evne til at præstere i kraft af en forbedret kontakt med bolden og den tætsluttende, fleksible pasform, der er kendetegnende for Mercurial.

Nikes innovative All Conditions Control (ACC) teknologi anvendes nu på alle Nikes fodboldstøvler for at sikre en konsekvent boldfølelse på både våde og tørre underlag.

For spillere med eksplosive ryk som en del af deres spil betyder friktionsmodstand alt, og de dobbelte knopper under hælen samt den

asymmetriske placering af knopperne muliggør en eksplosiv start.

Mercurial Vapor IX er desuden kendetegnet ved en unik letvægtsplade i sålen med to forskellige typer glasfiber, der øger fleksibilitet og respons og giver et højt energy return.

Siden lanceringen for mere end ti år siden har Mercurial skilt sig ud. Støvlens frække design og farver tiltrækker sig opmærksomhed på banen, og den nye Vapor IX er ingen undtagelse.

Mercurial Fire Berry Purple og Sunset-farverne er tilgængelige på Nike.com og hos forhandlere over hele verden fra den 29. Januar.

- - -

NIKE, Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world's leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly-owned NIKE, Inc. subsidiaries include Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories and Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom