Helsebixen.dk

​Nødderne har gjort comeback i det danske køkken

Pressemeddelelse   •   Aug 10, 2015 20:14 CEST

For år tilbage var nødder mest af alt noget, du spiste i baren, mens du ventede på at din øl blev serveret.

Der er sket meget.

Især den nylige bølge med paleo – der især har bundfældet sig som en række butikker i København samt en masse kogebøger – var med til at bringe nødderne tilbage på banen. Nødder som sådan er sunde, da de indeholder sunde fedtsyrer, mætter meget og indeholder en god sjat protein. Og de kan bruges til meget mere end blot topping på salater og som kedeligt fyld i salater.

Og så er raw food blevet en faktisk ting.

Det fortæller Chris S., der arbejder med at styre webbutikken Helsebixen.dk til daglig, hvor der udover raw food sælges bl.a. helsekost, glutenfri mad og meget mere.

”Raw food bygger meget på nødder og bær og vi har derfor set en markant stigning i interessen efter netop de produktkategorier” fortæller Chris og fortsætter:

”Vi kan samtidigt se, at vores opskrifter med sunde musli-barrer bliver læst meget og jeg tror, at muligheden for at lave lækre bars med nødder, bør, proteinpulver og så videre især trækker mange af vores kunder”.

Raw food er tanken om, at du ikke spiser mad, der er opvarmet til mere end kropstemperatur. Udover tartar og visse fiskeretter har du derfor ikke mulighed for at spise kød, ligesom pasta og bagt brød ej længere er en mulighed. Formålet er at komme ”tilbage til rødderne” som mennesker. Raw food besværliggør en dagligdag i dag, men tilhængerne mener, de bliver gladere og mere friske af det.

Helsebixen er din online helseshop.