DI - Organisation for Erhvervslivet

Nordjylland i vækstens tegn

Pressemeddelelse   •   Nov 18, 2010 11:53 CET

Første stop for DI’s vækstkampagne er Nordjylland. Det er et godt sted at starte, for DI’s undersøgelser viser, at Nordjylland er klar til vækst og udvikling. Otte ud af 10 nordjyder bekymrer sig nemlig om, hvorvidt der er tilstrækkelig vækst i dansk økonomi, mens hver 10. nordjyde er meget bekymret.

Pressen inviteres til åbningen af
’Nordjylland i Udvikling’
Mandag den 22. september kl. 10:00,
NOVI Forskerpark,
Niels Jernesvej 10, 9220 Aalborg

Analysen præsenteres af DIs viceadm. direktør Ole Krog. Han vil blandt andet fortælle, hvordan den gennemsnitlige nordjyske husholdning kan få 1.500 kr. mere om måneden til forbrug ved blot at løfte væksten med en halv pct. mere om året, end prognoserne lige nu forudser.

Efter åbningen er der mini-seminar ’Fra nedtur til optur i IKT-industrien’, der sætter fokus på, hvad der skal til for at skabe vækst og arbejdspladser i Nordjylland. Her kan man møde adm. direktør Jesper Jespersen, NOVI, adm. direktør Per Hartmann Christensen, Infineon A/S, adm. direktør Karsten Frilev, Inntrasys A/S, afdelingschef Vibeke Lei Stoustrup, Aalborg Kommune, rektor Finn Kjærsdam, Aalborg Universitet og adm. direktør Peter Rindebæk, DI Aalborg.