KONKRET Kommunikation

Nordsjælland byder på kulinariske oplevelser

Pressemeddelelse   •   Jul 08, 2013 16:32 CEST

Kom en tur i marken med får og fårehunde, vær med til at brygge årets juleøl eller sid til bords i gourmetrestauranten på gårdspladsen. Det er blot nogle af de tilbud, der er på programmet, når foreningen ”Smag på Nordsjælland” i dagene 11. til 28. juli 2013 for anden gang afholder ”Smag på Nordsjælland Festival”

Formålet med festivalen er at vise, at man kan få en enestående lokalt dyrkede råvarer og kulinarisk oplevelse i Nordsjælland”, siger formanden for Smag på Nordsjælland, Torben Bo Toft Christensen, som driver Rokkedyssegård i Kirke Værløse. ”Mange af netværkets medlemmer leverer råvarer og produkter til toprestauranterne i København – og vi synes det er vigtigt, at vores madinteresserede gæster også oplever, hvor maden kommer fra”.

I løbet af festivalugen åbner mange af medlemmerne deres døre for gæsterne, som får lov til at se ind bag kulisserne hos producenter og madhåndværkere, og gårdbutikkerne byder på oplevelser i form af rundvisninger, pop up-restauranter, med mere. Det udførlige program for festivalen kan ses på foreningens hjemmeside, www.smagpaanordsjaelland.dk

Det er foreningens 40 medlemmer, som er gået sammen om at organisere festivalen. Festivalen sætter fokus på de mange producenter af kvalitetsråvarer og madhåndværkere, der findes i Nordsjælland. Medlemmerne tæller både vinproducenter, bryggere, snapseproducenter, producenter af frugt, bær og grønt samt alle slags kød og charcuterivarer der alt sammen sælges fra gårdbutikker, restauranter og cafeer.

Smag på Nordsjælland blev oprettet i 2008 med det formål at styrke de dyrknings- og avlsformer, og de håndværksmæssige traditioner, der karakteriserer regionen og for at fremme kulinariske oplevelser, baseret på gode lokale råvarer og madhåndværk.

SE HELE PROGRAMMET HER

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Smag på Nordsjælland

c/o Henrik Sønksen

Email: soenksen@viventes.dk

Tlf: 3066 8660

KONKRET Kommunikation har speciale i fødevarekvalitet og arbejder bedst med små og mellemstore fødevarevirksomheder.