Codan Forsikring

Nu får de ældre bedre oplysning om forsikringer på nettet

Pressemeddelelse   •   Okt 02, 2012 10:05 CEST

I samarbejde med Ældre Sagen har Codan Forsikring oprettet hjemmesiden seniorforsikringen.dk. Siden henvender sig både til den ældre del af befolkningen og deres yngre pårørende. Og formålet er især at give enkle forklaringer på de forsikringsforhold, der kan synes indviklede og komplekse.

Den tredje alder giver både nye muligheder og udfordringer, og de forsikringsmæssige spørgsmål bliver sjældent færre. Derfor har Codan på opfordring fra – og i samarbejde med – Ældre Sagen udviklet en helt ny hjemmeside om forsikringsforhold til ældre og deres pårørende.

”Flere af vores medlemmer har givet udtryk for, at det med forsikringer kan være både kompliceret og tidskrævende at sætte sig ind i. Og de har ved flere lejligheder efterlyst et sted, hvor de kan få klar besked, uden først at bruge timer på at finde og læse deres forsikringspapirer igennem. Derfor har vi bedt Codan om at udvikle en hjemmeside om forsikring særligt målrettet de ældre og deres pårørende,” siger Søren Høyer, markedskonsulent hos Ældre Sagen, og tilføjer:

”Udviklingen af seniorforsikringen.dk passer perfekt ind i vores ambition om at hjælpe og motivere vore medlemmer og de ældre generelt til i højere grad at tage de digitale kanaler i brug.”

Udgangspunkt i de ældres dagligdag

I udviklingen af seniorforsikringen.dk har Codan taget udgangspunkt i de ældres dagligdag – frem for at tænke i forsikringskategorier som for eksempel indbo-, bil- og ulykkesforsikring.

”Når man kommer op i årene og måske har lagt arbejdslivet bag sig, er der mange nye ting, man skal forholde sig til. Men der har aldrig været ét sted, man har kunnet finde information om de forsikringsforhold, der er særligt relevant for livet i den tredje alder. Det forsøger vi derfor at rode bod på nu,” siger Marianne Stigborg, der er ansvarlig for seniorforsikringen.dk hos Codan.

Tidligere har Ældre Sagen lanceret hjemmesiderne seniorsyn.dk og seniorhørelse.dk i samarbejde med henholdsvis optikerkæden Thiele og høreapparatproducenten Oticon.

Læs mere på www.seniorforsikringen.dk

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Codan Forsikring A/S

Kia Pedersen, kommunikationskonsulent

E-mail: kip@codan.dk

Ældre Sagen

Søren Høyer, markedskonsulent

Tlf.: 3396 8729 / 2031 1213

E-mail: sh@aeldresagen.dk

For kundehenvendelser

Kontakt os på: Tlf.: 3355 5550

Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med 22.000 medarbejdere. Læs mere om Codans arbejde med CSR her.

Læs mere om Codan på www.codan.dk.