Finnair

Nu flyver Finnair til Fukuoka - vores fjerde destination i Japan

Pressemeddelelse   •   Maj 25, 2016 14:21 CEST

Finnair er som det første flyselskab i Europa begyndt at flyve med Airbus A350 XWB!

Nu flyver Finnair til Fukuoka - vores fjerde destination i Japan

Siden den 7. maj har Finnair fløjet nonstop til Fukuoka i Japan fra Helsinki med gode forbindelser fra København (11 time og 40 minutter). Fukuoka, som er Finnairs fjerde destination i i Japan, ligger på den nordlige del af øen Kyushu. Byen har 1,4 mio. indbyggere. Fukuoka Airport er Japans tredjestørste lufthavn med 18 mio. passagerer hvert år. Den ligger tæt på byens centrum – ti minutter med metroen. Det er ikke tilladt at lette og lande mellem kl. 22 og kl. 7 for at eliminere støjen i byen. Fukuoka har udviklet sig til at være det vestlige Japans økonomiske centrum. Når det gælder bilindustrien kan byen prale med en produktionskapacitet på over 1,5 mio. køretøjer pr. år med fokus på klassiske japanske bilmærker som Toyota, Nissan og Daihatsu.
Fukuoka har meget at tilbyde – alt fra mad og shopping til unikke seværdigheder.
Nogle "must do" i Fukuoka Canal City – Med over 250 butikker, som sælger alt fra tøj og smykker til tegneserier og elektronik, er Canal City også et af de største indkøbscentre i Fukuoka.
Marinoa City – Fukuokas outlet-galleri, som ligger uden for centrum. En unik shoppingoplevelse ved havet med restauranter, strandpromenade og pariserhjul. Loppemarkeder.

Hakata/Fukuoka-ramen – Den berømte lokale ramen-ret med tynde nudler, tyk tonkotsu-bouillon og svinekød. Besøg de traditionelle yatai-madboder rundt om i byen for at opleve retten, når den er bedst.

Finnair flyver nonstop til Chicagos jazz- og bluesfestivaler

Nu flyver Finnair nonstop mellem Helsinki og Chicago helt frem til den 6. oktober – op til fem gange om ugen. Med fleksible forbindelser fra København. Chicago er USA's blueshovedstad med over 90 bluesklubber. Gå ikke glip af Chicago Blues Festival mellem den 10. og den 12. juni i Grant Park. Gå heller ikke glip af Chicago Jazz Festival mellem den 1. og 4. september. Begge festivaler er verdens største af deres type og desuden GRATIS! En af de største sponsorer er Finnairs oneworld-partner American Airlines. Sidste år kom der i alt 850.000 besøgende, hvoraf 650.000 besøgte bluesfestivalen.Finnair USA: New York 3485 kr. Chicago 6190 kr.Klik her for flere destinationer i USA!

22.000 flere til Asien via Helsinki i april

Hidtil i år har 610.029 passagerer valgt at flyve den mest direkte vej til Asien via Helsinki Lufthavn. Det er 20.000 flere i forhold til april 2015. Indtil nu i år er trafikken øget mest til Hongkong med +11,2 %, Singapore +8,9 %, Thailand 7,1 % og Japan +2,9 % sammenlignet med samme periode sidste år. Flest passagerer fløj til Japan, Thailand, Kina, Hongkong og Sydkorea. Den seneste statistik fra lufthavnsindehaveren Finavia.

Gå ikke glip af Finnair's gode tilbud fra Billund!

Finnair tilbyder gode priser ud fra Billund til Asien. Se vores eksempler nedenfor. Priserne er "starting from return fares" i DKK og inkluderer skatter og gebyrer.*

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien fra København!

Economy class

Disse priser er kun tilgængelige indtil andet angives mellem København og Asien.

Business class

Ny teknik til sikkerhedskontrol Helsinki Lufthavn

Ejeren af Helsinkis Lufthavn, Finavia, har indledt et pilotprojekt med det formål at forbedre passagerernes serviceoplevelse i sikkerhedskontrollen og gøre afrejsen hurtigere. Derfor har man installeret en sikkerhedsscanner ved sikkerhedskontrollen på overetagen i Terminal 2. Scanneren erstatter kropsvisiteringer, der udføres manuelt på passagererne. En passager vil kun blive bedt om at gå om bag scanneren, hvis metaldetektorportalen slår alarm. Særligt uddannede sikkerhedskontrollanter styrer passageren hen til scanneren. Udstyret danner et billede, som viser det punkt, der har forårsaget alarmen. Sikkerhedskontrollanten kontrollerer kun manuelt det punkt på passagerens krop, der har udløst alarmen.

32 Finnair fly om ugen til Helsinki

Finnair flyver op til 25 gange om ugen mellem København og Helsinki, samt 7 gange om ugen mellem Billund og Helsinki. Altid med fleksible forbindelser til Finnairs 15 destinationer i Asien. Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Fukuoka, Guangzhou, Ho Chi Min City, Hong Kong, Krabi, Nagoya, Osaka, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xián.