JUF.dk ApS

Nu kan du få stiftet et ApS for 1.000 kroner

Pressemeddelelse   •   Maj 30, 2014 13:51 CEST

For knap et årti siden var muligheden for at stifte et ApS online frem for manuelt indsendelse af dokumenter stadig helt ny. Med få advokater på markedet kostede det derfor også nemt 5.000 kroner at få stiftet et ApS – hvis endda ikke mere.

Siden da er mange flere advokater kommet til, hvilket betyder, at det i dag koster relativt lidt at stifte et ApS. Faktisk kan du mange steder i landet få en stiftelse af et ApS for blot tusinde kroner – og det inkluderer alt.

Det fortæller Halfdan Timm, stifter af udbudsportalen JUF.dk, der hvert måned hjælper mere end 300 danskere med at finde den rigtige advokat ved at sende opgaven i udbud blandt eget netværk:

”For bare tusinde kroner kan du få et sæt vedtægter, komplette stiftelsesdokumenter, den faktiske stiftelse og måske også et godt råd med på vejen”.

En stiftelse kan klares på kort tid og de fleste vedtægter er blot standardvedtægter, der er tilpasset den enkelte sag. Det er med til at presse prisen ned, da det for advokaterne er muligt at udføre stiftelsen på kort tid – og der samtidigt er mange danskere, der skal have stiftet et anpartsselskab.

De selskabsstiftende advokater har tilmed i den seneste tid fået lidt mere at lave. Dette skyldes selskabslovens revidering fra 2013, der gav plads til iværksætterselskabet som selskabstype. Iværksætterselskabet kan stiftes blot med en enkelt krone i indskud, men forudsætter til gengæld, at der løbende spares 25 % op af overskuddet indtil selskabskapitalen udgør 50.000 kroner. Herefter kan iværksætterselskabet omregistreres til et ApS ved hjælp af en revisor.

I det første kvartal af 2014 blev der stiftet cirka 700 iværksætterselskaber jf. En pressemeddelelse fra Erhvervsstyrelsen. Et tal, der af Erhvervsstyrelsen selv blev kaldt godt.

JUF.dk ApS hjælper danskerne med at sende deres opgave udbud blandt advokater og revisorer.