Stofa A/S

Nu kommer der mere fiber til Randers: Samarbejde giver flere randrusianere fremtidssikret bredbånd

Pressemeddelelse   •   Okt 13, 2016 11:24 CEST

Mere end 12.000 borgere i Randers Kommune har allerede koblet sig på Verdos fibernet. Nu går de to samarbejdspartnere Verdo og Stofa i gang med at udvide fibernettet, så endnu flere randrusianere får adgang til en fremtidssikret forbindelse. Denne gang gælder det områderne Midgaardsvej, Mimersvej og Valløvej.

Gravemaskinerne er startet op, og med det begynder udrulningen af fibernet til endnu flere borgere i Randers. Denne gang i et nyt område ved Midgaardsvej og Mimersvej samt et område ved Valløvej. Det er godt nyt for de borgere og familier, der som hovedparten af danskerne, oplever, at husstandens forbrug af internettet bare stiger og stiger. Det gælder ikke mindst, hvis man har teenagere boende:

”Er man en familie med teenagebørn, som jo ofte er på nettet stort set hele tiden, vil kravet til bredbåndsforbindelsen typisk være anderledes, end hvis man er single. For eksempel kan vi nu se en interessant udvikling, hvor online gaming bare bliver større og større. Vi kan se, at to af de store online spilportaler nu står nu for 10 pct. af trafikken hos os – og mon ikke det fortsætter dén vej? Så har man 2-3 spilglade børn kræver det sit af ens forbindelse”, lyder det fra Ole Fruekilde Madsen, koncerndirektør i Stofa.

Stor-skala sikrer fordelagtige priser
Det er første gang Verdo og Stofa samarbejder om udrulningen af fiber i Randers. Udover selve udrulningen har det strategiske samarbejde mellem de to selskaber flere fordele for de nye kunder:

”Ved som her at stå sammen om udrulning af fiber kan vi skabe stor-skala og udnytte stordriftsfordele ved indkøb af eksempelvis tv-indhold. Vores samarbejde og den større kundebase, vi opnår, styrker vores forhandlingskraft over for tv-rettighedshaverne. Det er i sidste ende med til at sikre kunderne attraktive produkter og det nyeste tv-indhold, fortæller Torben Rick, Direktør for Verdo Tele A/S.

Deler opgaverne mellem sig
Det er Verdo, der investerer i og etablerer fiberanlægget, mens Stofa står for indholdet og tv- og bredbåndsprodukterne til kunderne.

”På den måde deler vi opgaverne mellem os for at give kunderne de bedste digitale oplevelser til en god pris”, afslutter Ole Fruekilde.

Udrulningen af fibernet i området ved Midgaardsvej og Mimersvej og i området ved Valløvej forventes at være færdig til november. Herefter kan kunderne koble sig på de nye forbindelser.

Kom og hør mere om de digitale muligheder
I forbindelse med udrulningen af fiber holder Stofa en event, hvor alle interesserede kan høre mere om udrulningen og mulighederne med produkterne. Eventen finder sted fredag 21/10 fra kl. 14-18 på Mariagervej 65, 8920 Randers NV. Man møder blot op. Alle er velkomne til at kigge forbi.

For yderligere oplysninger:

Ole Fruekilde Madsen, Stofa – ole@stofa.dk eller mobil 2030 8037.
Torben Rick, Verdo, rick@verdo.dk eller mobil 2424 8080.

Fakta om internetforbruget:

• Stofas målinger viser, at danskernes internettrafik årligt stiger med cirka 35 pct. Brugen af Netflix og Google – herunder Youtube – står for en stor del af trafikken, mens Facebook tegner sig for cirka 5 pct. af internettrafikken hos Stofa. Størst er trafikken i aftentimerne fra kl. 20-22, med søndag aften som det tidspunkt på ugen, hvor der typisk er den allerstørste brug af nettet.

I Stofa har vi med en succesfuld strategi og en fremtidssikret platform skabt en markant position på det danske telemarked.

Vi er 675 medarbejdere, der hver dag kæmper for endnu bedre digitale oplevelser ved at udfordre vanetænkning og sætte nye standarder til gavn for mennesker og virksomheder i Danmark. Sammen med vores tv-, bredbånds- og telefonikunder er det vores mål at gøre Danmark til en digital vindernation.

Stofa er en del af energi- og telekoncernen, SE, der bl.a. leverer el, energi-effektivisering, fiberbredbånd og kabel-tv til over 700.000 kunder. SE koncernen har rødder i både Syddanmark og Nordjylland, og koncernes ca. 1.500 medarbejdere arbejder fra forskellige lokationer i hele Danmark. Vi lever efter værdierne åbenhed, mod, bæredygtighed og nærhed. Inden for rammerne af vores værdier har vi syv forpligtende leveregler, som præger alt, hvad vi gør på tværs af hele SE koncernen.

Læs mere om Stofa på www.stofa.dk og om SE-koncernen på www.se.dk.