Hellers

Ny billig Seago redningsflåde til mindre fartøjer fra Hellers

Pressemeddelelse   •   Nov 25, 2010 10:56 CET

Det er lykkedes for Fiskeriets Arbejdsmiljøråd at få overbevist Søfartsstyrelsen om, at redningsflåder, der anvendes af fiskefartøjer under 12 meter, kun skal have service hvert andet år.

I foråret blev reglerne ændret, så fiskefartøjer under 12 meter kan anvende flåder efter standarden ISO 9650-1, hvis de fisker nærmere end 25 sømil fra kysten. De skal dog være i gruppe A og dertil udstyret med en CR-medinkiste.

Det har nu fået Hellers til at gå på markedet med en ISO-godkendt flåde. Hellers der gennem flere år har solgt redningsflåder til priser fra kr. 4.796,00 + moms og opefter, har nu fået øjnene op for et nyt marked.
Hellers har haft produktet i forvejen, hvor det var godkendt efter ISO 9650-1A normen. Og til en pris, der ligger mere end 4000 kroner under konkurrenterne, har interessen været mærkbar.

De første flåder med CR-kiste afleveres i december måned, og der er stort set er ved at være udsolgt til første runde.

At prisen ligger langt under konkurrenterne skyldes, at Hellers selv importerer Seago redningsflåden. Der er der skåret et led af i kæden, og den avance, der lå i dette led, er i stedet mærkbar på prisen.

Hellers sælger fisker redningsflåden for kr. 8.495,00 + moms.

Derudover er prisen for service, der skal udføreshvert andet år, på lige knapt 3000 kr. - Og som det eneste mærke i Danmark kan flåden serviceres tre steder i Danmark.

Henvendelser vedr. fiskerflåden kan ske til Peter Mikkelsen på pvm@hellers.dk eller tlf. 3139 3901

Seago er et engelsk mærke med produktion i østen. Produktionen er i henhold til Quality Management System standarden for ISO9001: 2000 og GJB 9001A-2001 og certificeret af BVQI fra Frankrig. Seago redningsflåden er fremstillet af butyl-gummi. Oversejlet er lavet af ripstop-nylon, der gør det 100 procent vandtæt, modsat flåder med polyesteroversejl, der godt kan få svagheder, når de ligger foldet sammen i længere tid.

Firmaet Hellers, der ligger i Kastrup på Amager, blev etableret i 1950 i Kastrup Fiskerihavn. I dag er det et maritimt varehus, hvorfra der blandt andet leveres skibselektronik, redningsudstyr og meget andet grej.

Hellers er en maritim import, salgs og service virksomhed med redningsmidler, skibselektronik og specialløsninger i højsædet. Hellers, der er etableret i 1950 i forbindelse med Kastrup fiskerihavn, er idag et maritmt varehus på over 1600m2, med alt til søens folk.