DI - Organisation for Erhvervslivet

Ny dagsorden for udvikling af dansk olie- og gassektor

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2011 08:46 CET

Danmark har over de sidste 40 år hentet betydelige værdier op fra undergrunden, og meget tyder på, at udviklingen kan fortsætte, hvis branchen og myndighederne har den nødvendige vilje.

Regeringen har opsat en ambitiøs målsætning om at gøre energisektoren uafhængig af fossile brændstoffer. De værdier, der ligger i den danske undergrund, kan udgøre et vigtigt bidrag til at sikre energiforsyningen i mange årtier frem. Samtidig kan naturressourcerne skabe det økonomiske fundament, som fremtidens viden, vækst, velstand og velfærd skal bygge på.

DI vil gerne invitere pressen til at komme og høre om vækstpotentialet for den danske offshore industri.

Pressen inviteres til
Olie og gas som vækstdriver for Danmark
Tirsdag den 8. februar 2011
Klokken 14:00 til 18:00
Esbjerg Musikhus
Havnegade 18
6700 Esbjerg

På dagen kan du blandt andet høre adm. direktør John Sørensen, Ramboll Oil & Gas, forklare, hvor grundlaget for værdiskabelse i olie- og gassektoren er, adm. direktør Steen Brødbæk, Semco Maritime, definerer behovet for en fornyet investeringsdagsorden, managing director Martin Rune Pedersen, Maersk Oil North Sea UK Limited taler om Nordsøens vækstpotentiale og koncerndirektør Søren Gath Hansen, DONG E&P A/S, viser hvordan vækst og forsyningssikkerhed hænger sammen. Til sidst giver politikerne MF Hans Christian Thoning (V), MF Kim Mortensen (S) og MF Mike Legarth (C) deres bud på, hvordan der kommer mere vækst i olie og gasbranchen.

Hele programmet

Olie og gas som vækstdriver for Danmark er en del af DI's vækstkampagne Danmark som Udviklingsland.

Kampagnen skal skabe opmærksomhed om Danmarks vækstudfordring og indsamle ideer og konkrete forslag fra danskere, der kan få erhvervslivet til at vokse.

Danmark som Udviklingsland