Copenhagen Business School

Ny Executive MBA-uddannelse

Pressemeddelelse   •   Nov 24, 2011 18:04 CET

Fra september 2012 udbyder CBS en relanceret Executive MBA-uddannelse

Uddannelsen er blevet fagligt fornyet for at kunne imødekomme de øgede krav til erhvervsledere i et turbulent, internationalt miljø. Det er sket på baggrund af en tæt dialog med tidligere deltagere og dansk erhvervsliv, og det betyder bl.a., at CSR, innovation og entrepreneurship nu indgår i uddannelsen. Den løbende styrkelse af uddannelsen er et vigtigt strategisk tiltag for CBS, og bestyrelsesformand Peter Schütze udtaler:  ”Med vores nye Executive MBA skal vi ud og præsentere det, CBS er allerbedst til. Vi skaber uddannelser i verdensklasse, der bringer forretning, ledelse og forskning i samspil i kreative læringsmiljøer, som udvikler og udfordrer ledere i Danmark, Norden, Europa og resten af verden. På CBS har vi gennem 20 år udbudt Executive MBA-uddannelser med stor succes; vi ved, hvad der kræves, og vi har med den nye uddannelse trukket på alle vores erfaringer for at styrke det, vi allerede havde”.

Dansk og international kvalitetssikring

Uddannelsen har CBS’ internationale akkrediteringer i ryggen. Det vil sige Triple Crown-akkrediteringerne (EQUIS, AMBA og AACSB), som kun indehaves af 55 business schools i verden. Uddannelsen er desuden godkendt af den danske akkrediteringsinstitution ACE Danmark, der akkrediterer universitetsuddannelser på bachelor-, kandidat- og masterniveau. Den anerkendte økonom, professor Jesper Rangvid bliver studieleder for MBA-uddannelsen og bidrager med en meget stærk forskningsprofil og stor undervisningserfaring.

Fakta om Executive MBA
CBS har udbudt Executive MBA-uddannelsen siden 1993, og uddannelsen er dermed den længst udbudte Executive MBA-uddannelse på det danske marked.
Adgangskravene til at blive optaget på uddannelsen er, at ansøgeren har en bachelorgrad, minimum fire års ledelseserfaring og er tilknyttet en virksomhed. Deltagerprofilen har gennemsnitligt 15 års erhvervserfaring og 8 års ledelseserfaring, og gennemsnitsalderen er omkring 39 år. Kvinder udgør 20 % og internationale deltagere 15 % af holdet.
Læs mere om Executive MBA.

Kontaktperson: Christian Tangkjær, Vice dean Master/HD, ct.ioa@cbs.dk, tlf: 2460 6050