HBM

Ny kraftig datalogger opsamler op til 5 millioner signaler per sekund

Pressemeddelelse   •   Apr 26, 2016 17:13 CEST

Den nye og kraftigt forbedrede datalogger fra HBM, QuantumX CX22B-W, gør trådløs dataindsamling og fjernovervågning meget nemmere - og bedre.

Test- og målevirksomheden HBM har udviklet en ny og særdeles kraftig datalogger ved navn QuantumX CX22B-W. Den er specielt udviklet til fjernovervågning af produktionen og til dataindsamling i marken, da den kan indsamle og sende store mængder af måledata trådløst – helt op til 5 millioner signaler per sekund. Den indsamler, analyserer og lagrer data direkte i dataloggeren uden brug af pc, da softwaren er indbygget.

QuantumX CX22B-W kan kobles sammen med alle modulerne fra QuantumX serien. Det betyder, at dataloggeren er så fleksibel, at den kan bruges uanset om der er tale om mekaniske, elektriske eller termiske parametre, der skal måles. Og uanset om signalet leveres af kamera, hjulkraftsensorer eller GPS.

”Med de nye og bedre muligheder for tilslutning af både video og geografiske data fra GPS, tilføjes fleksibilitet og giver flere muligheder for visualisering af måleresultaterne,” siger Peter Dalum, der er ingeniør hos HBM.

Den nye datalogger er en stand-alone modul med integreret software og kan derfor bruges uden brug af PC. Med den indbyggede software Catman kan målinger overvåges, analyseres og styres over nettet via f.eks. 4G- eller WIFI-opkobling.

Billedtekst: Den nye datalogger QuantumX CX22B-W fra HBM opsamler, analyserer og lagrer data direkte i enheden, uden brug af PC.

Om HBM test og måling
HBM (Hottinger Baldwin Messtechnik) er teknik- og markedsledende inden for vejeteknik, test og måling. Virksomheden blev grundlagt i Tyskland i 1950 og HBMs produktsortiment omfatter i dag hele forsyningskæden fra virtuelle til fysiske test. Virksomheden har produktionsfaciliteter i Tyskland, USA og Kina og er repræsenteret i mere end 80 lande over hele verden. I Norden har HBM kontorer i Danmark, Sverige, Norge og Finland og har velkendte kunder inden for elektronik , proces- og fødevareindustrien, offshore, Civil Engineering, energisektoren og universiteterne.
Læs mere på www.hbm.com