Dansk Erhverv

Ny netbankforsikring fjerner risikoen for indbrud

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2011 06:57 CET

Der kan ske indbrud i virksomheders netbank, særligt hvis man ikke er opmærksom på it-sikkerhed. Dansk Erhverv har sammen med partnere skabt en netbankforsikring, der fjerner risikoen for indbrud.09-02-2011 Den 9. februar lanceres en ny type forsikring til gavn for små og mellemstore virksomheder. Det drejer sig om at fjerne risikoen ved tab ved netbankindbrud. Dansk Erhverv står bag løsningen sammen en række partnere.

”I en travl hverdag er det ikke it-sikkerhed, som står øverst på aktivitetslisten hos de enkelte virksomheder. Men det er hammer vigtigt alligevel, fordi it-kriminelle ellers kan få adgang til virksomhedens fortrolige oplysninger som kundekartotek, produktinformation, personaleoplysninger og bankdata,” forklarer Christian Ohm, som er chefkonsulent i Dansk

Erhverv med ekspertise inden for it.
I de sidste par år har it-sikkerheden været diskuteret, bl.a. fordi it-kriminelle kan hacke sig ind på virksomheders netbanker og på den måde hæve beløb fra deres konti (indestående og kassekredit). Selv om det indtil videre er sket i en lille målestok, er det et problem, der skal have opmærksomhed og tages alvorligt.

Billig forsikring til Dansk Erhverv medlemmer
Dansk Erhverv har nu skabt rammerne for det nye marked af forsikringer, som ser dagens lys den 9. februar. I dag er der to tilbud til virksomhederne via portalerne

• www.netbankforsikring.dk fra Marsh/Chubb

• www.netbanksindbrud.willisweb.dk fra Willis/CNA

Dansk Erhverv kan via forsikringen fra Willis/CNA tilbyde vores medlemmer en fordelagtig forsikring. Med Willis/CNA kan f.eks. virksomheder med under 25 ansatte, som ønsker en sikkerhed på tab op til på 1 mio. kr. årligt, oprette en forsikring til en årlig præmie på 325 kr.
Forsikringen med Willis/CNA er opbygget fleksible i forhold til virksomhedens størrelse og behov for sikkerhed.

”I Dansk Erhverv er vi meget tilfredse med de gode forsikringsløsninger, som vi ser på markedet i dag. Og derfor vil vi opfordre vores medlemmer til at overveje om man har brug for denne type forsikring, inden uheldet er ude,” siger Christian Ohm.