TUI Danmark

Ny, nordisk spørgeundersøgelse viser: Danskerne elsker poolen højest på ferien

Pressemeddelelse   •   Sep 10, 2014 12:21 CEST

En ny spørgeundersøgelse foretaget i Norge, by wEbSaver" href="#">Sverige og Danmark af TUI Nordic og Star Tour* viser, at der er flere danskere end svenskere og nordmænd der mener, at poolen er meget vigtig på ferierejsen.
70 % af de svenske respondenter mener, at poolen er meget vigtig på ferien, 75 % af nordmændene svarer det samme, mens 82 % af danskerne sætter poolen som et meget vigtigt krav på ferien.

- Det er de unge og børnefamilierne, der kigger mest på pool faciliteterne, når feriehotellet vælges. Det gælder i alle tre lande, men er igen højest i Danmark. Det er desuden sjovt at se, at østdanskerne er mest til direkte pooladgang fra værelset og privat pool, mens vestdanskerne er mest til Splash by wEbSaver" href="#">hoteller – der er hoteller med eget vandland, fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

Børnefamilierne er den gruppe, for hvem poolen er allervigtigst med hhv. 91 % i by wEbSaver" href="#">Sverige, 90 % i Norge og 96 % i Danmark.

- Det gælder for alle lande og aldersgrupper at det er opvarmede pools, zoneopdelte pools og de rigtig store pools, der scorer højest. Det ved vi i forvejen, og det afspejler sig konsekvent i alle vores nye by wEbSaver" href="#">hoteller, hvor det er tænkt ind helt fra planlægningen af byggeriet, siger Stig Elling.

Poolfotos kan downloades her:

* Undersøgelsen blev foretaget via startour.dk, fritidsresor.se og startour.no og besvaret af over 1000 personer pr. land.

For flere informationer, kontakt venligst: Stig Elling, salgsdirektør, Star Tour. Tlf.: 20 90 24 13

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2013 på 27%. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram