DR Kommunikation

Ny økonomidirektør i DR

Pressemeddelelse   •   Okt 14, 2010 10:57 CEST

Martin Præstegaard har en baggrund som cand.scient.pol. fra Københavns Universitet og kommer fra en stilling i Finansministeriet som kontorchef med budget- og politikansvar for Miljøministeriet, Fødevareministeriet og Forsvarsministeriet. Inden da var han kontorchef i Økonomistyrelsen.

Den nye økonomidirektør er ansat af DRs bestyrelse og afløser den tidligere økonomidirektør David Hellemann. Dermed bliver Martin Præstegaard det ottende medlem af DRs direktion.

I en kommentar til ansættelsen siger DRs bestyrelsesformand Michael Christiansen:

"Der er nu kommet en god balance i DRs økonomi efter nogle svære år. I 2010 forventer DR således sorte tal på bundlinjen. Og jeg er sikker på, at Martin Præstegaard er den rette mand til at fortsætte denne udvikling. Desuden kommer vores nye økonomidirektør med en vigtig politisk baggrund i kraft af sin tid i Finansministeriet og Økonomistyrelsen."

DRs nye økonomidirektør glæder sig til jobbet:

"Jeg har fulgt DR fra sidelinjen og noteret mig, at man nu har fået styr på økonomien blandt andet via en stram budgetstyring. Fremadrettet gælder det om at holde den kurs, og sikre en fortsat udvikling af organisationen med henblik på at sikre flest mulig ressourcer til DRs programproduktion. Det arbejde glæder jeg mig til at fortsætte," siger Martin Præstegaard.

DRs nye økonomidirektør tiltræder den 1. december 2010.