Bigum&Co

Ny uddannelse sparker døren helt op til det digitale marked

Pressemeddelelse   •   Aug 08, 2013 05:05 CEST

”Vi går alle sammen og glor ned i vores smartphone dagen lang, men alligevel bruger marketingsansvarlige stadig budgettet på offline annoncering – og mister i den grad de digitale markedsandele”. Så kontant beskriver Thomas Bigum, ekspert i sociale medier og partner i kursusvirksomheden Bigum&Co, baggrunden for lanceringen af landets første online marketing uddannelse, der skal styrke danske virksomheders konkurrenceevne på nettet.

Rigtige relationer kan ej købes for penge
”Jodle Birge har sunget det for os: Rigtige venner kan ej købes for penge" siger Thomas Bigum med henvisning til, at virksomhedernes medarbejdere skal uddannes til, at skabe relationer på de digitale medier i stedet for, vanen tro, at lægge en pose penge hos et mediebureau. "Med de sociale medier har vi været vidner til et lynhurtigt paradigmeskift,  hvor de gamle regler og vaner kan smides i skraldespanden – vi skal forstå de digitale mediers natur og ud fra deres særlige præmisser skabe de værdifulde relationer til målgruppen” fortæller Thomas Bigum.

Tech eksperterne underviser

De digitale mediers lynudvikling er også baggrunden for, at Bigum&Co har indhentet en pæn buket af de førende online marketing eksperter som undervisere: ”Alle undervisere er helt opdaterede på hver deres område og har en masse praktisk erfaring og dokumentation for, hvad der skaber resultater – Christina Klitsgaard underviser f.eks. i e-mail markedsføring og Jacob Kildebogaard i Google Analytics” forklarer Thomas Bigum og tilføjer, at undervisernes pensum nemt kan ændre sig med den foranderlige digitale verden: ”Når Google lancerer nyt, Facebook annoncerer ændringer, eller et nyt socialt medie melder sig på banen, bliver det tilføjet undervisningen med det samme”.

Om uddannelsen:                                                                                                               Online Marketing uddannelsen går i luften d. 24. september 2013, og de studerende får efter endt uddannelse titlen Online Marketing Manager. Uddannelsen er 1-årig og henvender sig til virksomheders marketing- og kommunikationsmedarbejdere. Der er godt 40 undervisningsdage og workshops. De studerende kommer bl.a. til at arbejde med Facebook og andre sociale medier, søgemaskineoptimering, Google Adwords & Analytics, E-mail marketing, blogging, splittests og monitorering. Uddannelsen koster 60.000 kr og er fradragsberettiget.

Læs mere om uddannelsen her: www.omudd.dk

Bigum&Co er en uddannelsesvirksomhed der rådgiver og hjælper virksomheder, organisationer og enkeltpersoner med at styrke deres kompetencer på arbejdspladsen og i hverdagen indenfor online marketing samt styrke virksomhedens digitale tilstedeværelse.