Microsoft Devices Danmark

Nye Nokia Lumia-smartphones bringer markedsledende kamerateknologi til et lavere prispunkt

Pressemeddelelse   •   Sep 04, 2014 10:45 CEST

Nye Lumia 830, 730 og 735 smartphones leverer markedsledende kamerateknologi og software pakket ind i et slankt og farverigt design.

Berlin, Tyskland – 4. September 2014 – Microsoft corp. har netop offentliggjort de tre smartphones Lumia 830, Lumia 735 og Lumia 730 Dual SIM. Alle tre smartphones kommer med det seneste Windows Phone 8.1-styresystem og bringer markedsledende kamerateknologi til et lavere prispunkt. Samtidig offentliggør Microsoft to nye stykker tilbehør, som giver nye dimensioner for, hvordan man interagerer med sin smartphone samt Lumia Denim-opdateringen, der giver ekstra features og forbedringer til de eksisterende Lumia-smartphones.
  • Med sit slanke design er Lumia 830 flagskibet, som flere har råd til. Dermed kommer high-end innovationer som optisk billedstabilisering og PureView-teknologi ud til flere mennesker.
  • Med et frontvendt vidvinkel-kamera, en attraktiv pris og et slankt design er Lumia 730 Dual SIM og 735 bygget til Skype-samtaler og selfies.
  • Med opdateringen Lumia Denim bliver de eksisterende Lumia-smartphones endnu bedre. Opdateringen kombinerer de nye features fra Windows Phone 8.1 Update 1 med eksklusive forbedringer som eksempelvis Lumia Camera, der giver høj billedkvalitet og høj hastighed.

- Vores strategi er at hjælpe mennesker med at gøre mere med fantastiske produkter, som forener og viser de bedste Microsoft-oplevelser for det digitale arbejds- og privatliv. Lumia 830, Lumia 735 og Lumia 730 Dual SIM kombinerer de populære Microsoft-tjenester som Skype, Microsoft Office og OneDrive med fantastiske Lumia-innovationer inden for design og kamerateknologi for at give kunderne de oplevelser, de efterspørger, og som de har råd til, siger Chris Weber, corporate VP of Mobile Devices Sales i Microsoft.

Lumia 830: Det tilgængelige flagskib
Lumia 830 tilbyder det bedste fra Lumia og det seneste fra Microsoft i et lommevenligt design og til en attraktiv pris.

• Lumia 830 tager billeder og video i høj kvalitet. Med et PureView-kamera på 10 megapixels og Carl Zeiss-optik, Rich Recording og det tyndeste optisk billedstabiliseringssystem nogensinde på en Lumia, får man billeder i høj kvalitet i dagslys såvel som om aftenen.
  • Smartphonen leverer det bedste fra Microsoft med Microsoft Office, der følger med fra salgsæsken, den seneste version af Windows Phone 8.1 med Lumia Denim samt OneDrive med 15GB gratis lagerplads i skyen, som gemmer dine billeder både sikkert og let.
  • Lumia 830 kommer med de Lumia-innovationer, man kender fra flagskibsmodellerne som eksempelvis indbygget trådløs opladning, og i et slankt og let design i aluminium og polycarbonat.

Lumia 830 kommer på markedet globalt denne måned. Lumia 830 forventes på det danske marked i starten af fjerde kvartal 2014 til en vejledende udsalgspris på EUR 330.

Lumia 730 Dual SIM og Lumia 735: Bygget til Skype og selfies

Med et frontvendt vidvinkel-kamera og et slankt lommevenligt design giver Lumia 730 Dual SIM og 735 mulighed for at indfange og dele mere:

• Det frontvendte vidvinkel-kamera på 5 megapixels er ideelt til Skype-samtaler. Kameraet gør det muligt at have venner og familie med i samtalen, og modtageren får mulighed for at se mere af omgivelserne.
  • Med et gratis tre-måneders abonnement på Skype Worldwide Unlimited er det lettere at foretage internationale opkald med venner og familie.
  • Med et enkelt klik har man mulighed for at skifte fra et almindeligt opkald til et videoopkald, mens man taler med folk i telefonen. Det giver flere muligheder for at fortælle historier, lige meget hvor man er.

Lumia 730 Dual SIM og Lumia 735 kommer ligeledes på markedet globalt i denne måned. Begge med et 2220 mAh-batteri, 8GB intern hukommelse og 15GB gratis lagring i skyen med OneDrive. Lumia 730 Dual SIM får en vejledende udsalgspris på EUR 199, og den forventes ikke at komme til Danmark. Lumia 735 med LTE/4G og trådløs opladning får en vejledende udsalgspris på EUR 219, og forventes på det danske marked i starten af fjerde kvartal 2014.

Nyt tilbehør komplementerer Lumia-smartphones

Microsoft har også offentliggjort to nye stykker tilbehør til Lumia-serien:

• Anden generation af den smarte Wireless Charging Plate DT-903, som gør det lettere og mere smart at oplade sin smartphone. Den fortæller selv, hvornår smartphonen har brug for at blive opladet og lyser op, når der er notifikationer.
  • Microsoft Screen Sharing for Lumia Phones HD-10 lader folk vise indhold fra deres smartphone til en HDMI-skærm. Den kan blandt andet bruges, når man skal genopleve minder sammen med venner og familie eller til præsentationer på arbejdet.

Lumia bliver fortsat bedre med Lumia Denim-opdateringen

Opdateringen Lumia Denim kombinerer den seneste Windows Phone 8.1-opdatering med eksklusive oplevelser til Lumia-smartphones. Lumia Denim cementerer også Microsofts fokus på kamerateknologi med introduktionen af de seneste innovationer i Lumia Camera, som gør at kameraet arbejder hurtigere og mere intuitivt. Som en del af Lumia Denim-opdateringen til Lumia 930, Lumia Icon og Lumia 1520 får man følgende:

• Hurtighed: Gå aldrig glip af øjeblikke med Lumia Camera. Kameraet starter hurtigt op, og man har mulighed for at tage flere billeder med bare millisekunder mellem hvert enkelt skud.
  • High definition: Med Moment Capture starter videooptagelse med 4K/24fps automatisk op, når du holder kameraknappen nede. Hvert billede i filmen har en billedkvalitet på 8,3 megapixels, og du har dermed mulighed for at gemme et still fra videoen som et billede.
  • Intuitiv brug: Med Rich Capture får du det bedste ud af hvert billede med med auto HDR og Dynamisk flash. Man tager blot billedet og redigerer det efterfølgende.
  • Kvalitet: Med den seneste generation af kamera-software kan du fange de bedste øjeblikke i lav belysning.

Lumia Camera bliver tilgængelig som en opdatering sammen med Lumia Denim til Lumia 930, Lumia Icon og Lumia 1520 samt som en ’over the air’-opdatering til Lumia 830 i fjerde kvartal 2014. Lumia Denim ruller ud som en ’over the air’-opdatering til alle andre Lumia Windows Phone 8-smartphones i løbet af fjerde kvartal 2014.

For yderligere information, kontakt venligst:
Niels Kjelstrup, Product Manager, Scandinavia
niels.kjelstrup@microsoft.com