DI - Organisation for Erhvervslivet

Nye veje til sundhed

Pressemeddelelse   •   Sep 01, 2010 09:15 CEST

Det stigende pres på det danske sundhedssystem kræver nytænkning. På Sundhedsindustriens Dag 2010 beder DI virksomheder, eksperter og politiske beslutningstagere tage stilling til sundhedsvæsenets aktuelle udfordringer og finde nye veje til styrke danske sundhedskompetencer.

Pressen inviteres til

Sundhedsindustriens Dag 2010,
onsdag den 1. september kl. 9.00,
Dansk Design Center,
H. C. Andersens Boulevard 27, København

Konferencen har talstærk deltagelse af nøglepersoner fra sundhedssektoren og virksomheder indenfor sundhedsindustrien. De skal bl.a. sammen med partiernes sundhedsordfører debattere, hvordan vi i samarbejde kan skabe et bedre dansk sundhedsvæsen.

På talerstolen er blandt andre Indenrigs- og sundhedsminister Bertel Haarder, der kommer med regeringens bud på, hvordan vi opnår mere sundhed for de samme penge.

Senior Vice President, Area Director North & West Europe, Erik van Snippenberg fra GlaxoSmithKline A/S ser på dansk forskning og rammevilkår med udenlandske briller og kommer med sine bud på, hvordan Danmark bliver bedre til at tiltrække udenlandske investeringer i forskning og innovation på forskningsområdet.

Om eftermiddagen ser vi på, hvad sundhedsindustrien kan tilbyde i forbindelse med de kommende sygehusbyggerier og debatterer med blandt andre regionalpolitisk redaktør Gitte Bengtsson, Danske Regioner, hvordan private virksomheder kan bidrage med løsninger til de kommende nye sygehuse.