Michelin NordicAB

Nye versioner af MICHELIN Power Pure

Pressemeddelelse   •   Feb 21, 2011 22:01 CET

MICHELIN Power Pure, dækket til sportsmotorcykler, som blev lanceret i 2010, findes nu i to opdaterede, eksisterende dimensioner samt i en helt ny dimension.

MICHELIN Power Pure er det letteste dual compound-dæk, som er godkendt til kørsel på almindelig vej. Takket være den lave vægt bliver manøvreringen hurtigere og smidigere og giver dermed motorcyklen en hurtigere respons. Dette giver en fantastisk feedback med fokus på køreglæde. Dækkets opbygning, materialer og mønsterdesign er hentet direkte fra Michelins erfaringer fra motorsportsverdenen.

Med lanceringen af de nye versioner af dækket - mærket med bogstavet D i dimensionen 120/70 ZR 17 og bogstavet E i dimensionen 190/55 ZR 17 - udvider Michelins sit sortiment og tilbyder en dækløsning, som passer til alle kørestile.

Det nye fordæk, D, har en større progressivitet ved kurvekørsel med øget stabilitet ved høje hastigheder. Det gør dækket til det perfekte valg til streetfighters og naked bikes, hvor man vil have stabile køreegenskaber uden at miste den hurtige respons. Bagdækket, E, har en ændret opbygning, som giver mere stabile køreegenskaber ved høj belastning. Dette dæk er det rette valg for den, som kører en del på bane med den seneste generations sportsmotorcykler. Gode baneegenskaber samtidig med at alle de gode landevejsegenskaber er bevaret.

MICHELIN Power Pure fås nu også i den nye dimension 200/50 17. MICHELIN Power Pure fandtes tidligere i to respektive fire dimensioner til for- og baghjul, som passede til de fleste sportsmotorcykler på markedet.

MICHELIN Power Pure
Mindre vægt med samme mængde gummi er resultatet af MICHELIN Light Tire Technologi (Michelin LTT). Det nye MICHELIN Power Pure er et godt eksempel på Michelins strategi om at aldrig udvikle en egenskab på bekostning af en anden. Eftersom udviklingen af dæk altid er et kompromi af forskellige egenskaber, indebærer de forbedrede egenskaber hos MICHELIN Power Pure en forbedring på flere områder samtidig.

Markedsansvarlig for motorcykeldæk Michelin Nordic: Anders Svensson
Telefon: +46 8 709 07 00, mobil: +46 70 650 75 38, e-mail:anders.svensson@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail:lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.