Dagrofa

Nyt mediabureau til Dagrofa

Pressemeddelelse   •   Nov 18, 2016 14:30 CET

Dagrofa, som står bag kæderne KIWI, MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb, skifter mediabureau til MEC.

Dagrofa har over de sidste måneder gennemført en omfattende pitch-proces, og har nu fundet en ny mediabureaupartner. MEC er blevet valgt som nyt mediabureau og strategisk samarbejdspartner for alle kæderne i Dagrofa. Dermed afslutter Dagrofa samarbejdet med BPN, der har være bureau for hele Dagrofa de sidste to år.

“Dagrofa har de sidste to år omstruktureret og digitaliseret marketingafdelingen, og har store ambitioner for fremtiden. Det betyder også, at der er brug for en bureaupartner, der både forstår retail og er en digital front-runner – det har vi fundet i MEC”, udtaler Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør for MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb.

“MEC har, ligesom Dagrofa, fokus på hele kunderejsen og der er store forventninger til, at der i fælleskab bliver udviklet en stærk Omnichannel tilgang, der definerer fremtidens marketingtilgang for Dagrofa koncernen. Digitalt kommer til at fylde meget, men det er helheden og oplevelsen på tværs af alle kanaler, der er målet, fortsætter han.

Drømmekunde
Hos MEC er der stor begejstring for samarbejdet.

“Vi er stolte af, at Dagrofa har valgt os til den næste del af deres ambitiøse rejse. Jeg tror vores udfordre- og udviklings-DNA passer godt sammen, og Dagrofa er dermed lidt af en drømmekunde for MEC. Koncernen har høje ambitioner, spændende brands og en forventning til at skabe et nyt benchmark inden for retail-markedsføring; den vision deler vi nu sammen”, siger Thomas Nolsøe, CEO hos MEC.

“Vi har i vores samarbejde lagt lige dele vægt på stærk daglig implementering og en udfordring af status quo. Vi har derfor en forventning om både at udfordre og blive udfordret af både Dagrofa og deres samarbejdspartnere. En af de ting, vi bringer til bordet, er stærke data-drevne strategier, der blandt andet gennem segmentering giver individuelle tilgange for hver enkelt butik og dennes nærområde”, fortsætter Thomas Nolsøe

Samarbejdet træder officielt i gang ved årsskiftet.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder kroner om året og beskæftiger omkring 16.500 ansatte. Koncernen består i dag af butikskæderne MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.