Bolia

Nyt rekordregnskab fra Bolia.com

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2016 11:07 CET

For sjette år i træk har Bolia skabt tocifrede vækstrater, og er buldret frem med 15% salgsvækst til en omsætning på DKK 657 mio. og et årsresultat på DKK 66 mio. før skat.

”Vi har oplevet en stærk salgsvækst på alle vores markeder det foregående år, og har samtidig fået en meget positiv modtagelse på det hollandske marked, siden vi åbnede vores første butik i Amsterdam i december 2015. Den stærkeste udvikling har vi haft i Tyskland, hvor vi har opnået en salgsvækst på hele 40%. Også på vores største marked Norge er det lykkes os at skabe en god vækst og holde vores samlede indtjeningsgrad på trods af økonomisk stagnation og svækket kronekurs. På det danske og svenske marked er vi ligeledes stolte over at have skabt en 17% salgsvækst i vores sammenlignelige butikker”siger Lars Lyse Hansen, CEO hos Bolia International A/S.

I løbet af det nye regnskabsår vil Bolia.com styrke den internationale ekspansion yderligere med åbningen af en ny designbutik hver eneste måned. Den næste butik i rækken bliver designkædens første butik i Schweiz, Zürich som åbner den 3. november. Desuden vil Bolia udbygge sit globale forhandlernet, hvor målet for det kommende år er at etablere 100 nye forhandlere verden over.

”Sammen med en række dygtige internationale designere skabte vi i 2015/16 en meget skarp kollektion, som blev fantastisk godt modtaget på alle markeder. Derudover har vi styrket inspirationen og integrationen mellem vores butikker, vores digitale platform samt vores sociale medier. Det har været de primære årsager til vores gode årsresultat for 2015/16” siger Lars Lyse Hansen

Fotos af Lars Lyse Hansen / Bolia butikker her

Fotos af den nye Bolia kollektion 2017 her

For yderligere information kontakt:

CEO Lars Lyse Hansen
Mail llh@bolia.com
Phone +45 25520190

Bolia har sit eget designteam bestående at mere end 30 internationale designer og er en dansk virksomhed i stærk vækst. Kollektionen præsenteres i Bolia´s 44 egne designbutikker i Danmark, Tyskland, Norge, Sverige, Holland og Schweiz. Derudover har Bolia forhandlere i 23 lande verden over, samt onlinehandel til hele EU. Eksportandelen udgør nu 85% af den samlede omsætning.