Dagrofa

​Nyt samarbejde mellem nemlig.com og Dagrofa styrker online dagligvarehandel

Pressemeddelelse   •   Sep 08, 2014 19:13 CEST

Online-supermarkedet nemlig.com ruster sig i kampen om danskernes dagligvareindkøb på nettet. Et udvidet samarbejde med Dagrofa sikrer nemlig.com bedre indkøbspriser og styrker online-supermarkedet i konkurrencen mod Dansk Supermarked, Coop og de øvrige spillere på markedet.

Med den nye aftale tager nemlig.com og Dagrofa et vigtigt skridt i kampen om kunderne på det stærkt konkurrenceprægede dagligvaremarked. Med samarbejdet bliver Dagrofa hoved- leverandør til det succesrige online-supermarked, som dermed bliver endnu mere konkur- rencedygtigt i form af bedre indkøbspriser.

”Vi er meget tilfredse med, at vi nu kan offentliggøre vores nye samarbejde med Dagrofa. Aftalen giver os endnu bedre muligheder for at indfri det store potentiale, der er inden for dagligvarehandel på nettet. Samarbejdet med Dagrofa giver os indkøbsvilkår på linje med de øvrige kæder i Dagrofa koncernen og styrker vores position som markedsleder inden for online dagligvarehandel,” siger Stefan Plenge, adm. direktør i nemlig.com.

Dagrofa vil fremover forhandle alle leverandøraftaler for nemlig.com med undtagelse af online-supermarkedets specialbutikker. Dagrofa har i flere år haft et samarbejde med nemlig.com, men med den nye aftale bliver Dagrofa hovedleverandør og får tilført yderligere volumen til sin i forvejen stærke og sunde grossistforretning.

”Vi er glade for den nye aftale med nemlig.com. Samarbejdet, som betyder en større volumen for Dagrofa og bedre indkøbspriser for nemlig.com, kan bidrage til vækst for begge parter. nemlig.com gør det rigtig godt, og vi glæder os til at følge udviklingen,” siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Kontakt Nemlig.com

For yderligere information kontakt presseansvarlig Soffy Monies
Mail: sfo@nemlig.com

For mere information besøg www.nemlig.com

Kontakt Dagrofa
For yderligere information kontakt kommunikationsdirektør Markela Dedopoulos
Mail: markela.dedopoulos@dagrofa.dk

For mere information besøg www.dagrofa.dk

Om Dagrofa
Dagrofa koncernen omsætter for godt 19 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består i dag af profilhusene KIWI og Købmandshuset samt selskaberne FoodService Danmark, SuperGros og Pisiffik.

Om nemlig.com
nemlig.com åbnede den 25. august 2010 og er i dag Danmarks største online supermarked med over 400 ansatte og en omsætning på et trecifret millionbeløb. nemlig.com har mere end 7.300 dagligvarer på hylderne, heraf mere end 1.000 økologiske varer og mere end 1.800 varer i discountsortimentet prismatchet mod Netto. nemlig.com har også et stort udvalg af delikatessevarer og samarbejder med en række af landets bedste specialbutikker; Cofoco, Meyers, Løgismose, Laudrup Vin & Gastronomi, Farmer’s Recipes Specialties, Palæo, Rossini Caviar, Jacob Kongsbak Lassen, Slagter Lund, Aalbæk Specialiteter, Sødam Økologisk Fjerkræ, Knuthenlund, Lynhjem Oste, Unika Oste, Mill & Mortar, Risteriet, A.C. Perch’s Thehandel, Lagkagehuset, Sv. Michelsen Chokolade, Magasin Chokolade, Simply Chocolate, Karamel Kompagniet, Morten Heiberg, Svaneke Is og GB by Gun Britt.

nemlig.com leverer varer i hele Storkøbenhavn fra Helsingør i nord til Køge i syd, samt Frederiksund og Roskilde i vest og dækker dermed et område med ca. 1,8 mio. indbyggere.