Reconpharma ApS

Odense-virksomheden Reconpharma starter forening, der støtter veteranprojekter

Pressemeddelelse   •   Jan 06, 2016 12:12 CET

Veteraners indslusning i samfundet efter endt udstationering kan være en svær proces. Det har fået Odense-virksomheden Reconpharma, der sælger kosttilskud til soldater, til at starte en forening, der i hele 2016 modtager 2 kroner for hvert salg på Reconpharmas hjemmeside.

Når soldater sendes i krig, skal både psyke og krop modstå et til tider umenneskeligt pres. Uanset om udstationeringen er kort eller lang, vender soldaterne ofte hjem som forandrede mennesker – nogle både fysisk og psykisk.

Det har Odense-virksomheden Reconpharma besluttet sig for at være med til at ændre ved at etablere foreningen ”Støt vores veteraner”. Hele 2016 donerer Reconpharma 2 kroner til foreningen for hvert salg på Reconpharmas hjemmeside.

Støtter veteraner

Reconpharmas administrerende direktør, Martin Holmblad, har selv været udstationeret to gange i Irak. Hans erfaring med at være i krig er en afgørende krog i virksomhedens ønske om at støtte initiativer, der hjælper danske krigsveteraner, når de skal omstille sig til et normalt liv i samfundet.

”Det er hårdt at være under pres, når man er udsendt som soldat. Vi ved, at mange veteraner synes, det er svært at ’komme hjem’ – og derfor har det været et omdrejningspunkt for virksomheden, at den skulle bidrage til veteraners indslusning i samfundet. Det var oplagt at etablere foreningen, fordi vi på den måde kan involvere os i en bred vifte af veteranprojekter, der hjælper danske krigsveteraner videre i livet,” fortæller Martin Holmblad.

Brugere bestemmer

Foreningen er etableret som en non-profit organisation, og de indsamlede penge samles i en pulje, hvorfra veteranprojekter kan ansøge om støtte. To gange om året bliver alle
de projekter der har søgt om støtte, lagt ud til afstemning hos vores brugere, der altså bestemmer, hvilke projekter der støttes.

”Vi håber, at vi kan få en masse veteranprojekter til at søge vores pulje. Ved at lade vores brugere stemme på projekterne sikrer vi både projekternes opmærksomhed og undgår, at der kan sættes spørgsmål ved, hvordan pengene fordeles. Det har været afgørende for os at skabe så gennemsigtig en struktur som muligt,” påpeger Martin Holmblad.

Vender hjem med stress

Martin Holmblads virksomhed tager afsæt i hans selvoplevede stress under sin udstationering. Det gav ham ideen til at udvikle et kosttilskud, der kan bidrage positivt til det fysiske og psykiske pres, der opstår i situationer med frygt, stress og lange arbejdsdage.

”Som tidligere soldat ved jeg, hvor afgørende det er, at kroppen er i balance, når den udsættes for den stress, der er enhver krigs grundpræmis. Og vi skal huske, at det er følgerne af den stress, veteraner vender hjem med og skal leve med i deres dagligdag. Vores kosttilskud kan bidrage til den fysiske dimension, men veteranprojekter er en afgørende social komponent for hjemvendte, og derfor er det vigtigt, at så mange af disse projekter får luft under vingerne. Det håber vi, at foreningens donationer kan sikre,” understreger Martin Holmblad.

Om Reconpharma

Reconpharma er etableret i 2015 i Odense. Virksomheden har udviklet kosttilskuddet CQB- complex, der bidrager positivt til soldaters mentale og fysiske tilstand og styrker restitution, sårheling og immunforsvar. Produktet kan også bruges af andre med en krævende fysisk hverdag, fx elitesportsudøvere, fitnessdyrkere, læger, politi og brandvæsen. Læs mere på www.reconpharma.dk

Administrerende direktør Martin Holmblad, mh@reconpharma.dk, tlf. 91 25 81 45

Vores passion er kosttilskud…

Kosttilskud hjælper dig til at sikre din krops mentale og fysiske balance så du kan performe optimalt, hvad enten du er soldat, sportsudøver eller har en hård fysisk hverdag

Vores mål er at sikre din sundhed og performance. Hver dag.

Vores kosttilskud er udviklet af soldater til soldater. Du kan være sikker på at vi har gjort vores bedste, for at sikre at du får det helt rigtige tilskud af vitaminer, mineraler og enzymer.