Mønthuset Danmark

Officiel DBU-medalje hædrer og støtter dansk fodbold

Pressemeddelelse   •   Maj 10, 2010 09:00 CEST

For første gang nogensinde udgiver Mønthuset Danmark i samarbejde med Dansk Boldspil-Union, DBU, en officiel fodboldmedalje i anledning af Danmarks deltagelse ved VM i fodbold i Sydafrika, sommeren 2010.

Motivet på forsiden viser det danske landshold og de spillere, som kvalificerede Danmark til VM ved at vinde over Sverige med 1-0. Takket være avanceret prægeteknik er det muligt at gengive landsholdet detaljerigt i farver. Bagsiden viser DBU’s officielle logo på den forgyldte medalje.

-   Det er første gang nogensinde, at det danske fodboldlandshold får sin egen officielle medalje. Det er meget hædrende for os at blive fremstillet på denne måde. Det er også vigtigt for mig at vide, at salget af medaljen støtter dansk fodbold økonomisk, siger Mikael Overgaard, Direktør i DBU Sponsorship.

Mønthusets landechef Marie Bratani-Olsson er helt enig:

- Denne medalje hædrer den præstation, som det danske landshold har opnået ved igen at have kvalificeret sig til et VM. Det er en meget stor præstation at komme med til et VM, noget som vi gerne vil hædre via denne officielle fodboldmedalje. Samtidig vil jeg ønske det danske fodboldlandshold held og lykke med de spændende kampe i Sydafrika, siger Marie Bratani-Olsson.

Fodboldmedaljen koster 299 kroner og kan købes på DBU’s hjemmeside, www.dbu.dk, og på www.monthuset.dk/vm.Medaljen sælges til fordel for DBU.

Billeder: www.monthuset.dk (Presse)

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Mønthuset Danmarks presseafdeling, tel: +358 9 4770 2163, e-post: press@mynthuset.se

Mønthuset Danmark markedsfører, sælger og distribuerer mønter og medaljer i Danmark. Mønthuset Danmark er en del av Samlerhuset Group, som opererer i en række lande, heriblandt Sverige, Finland og Baltikum.