TUI Denmark

Officielle markedstal offentliggjort: Star Tour er igen Danmarks største charterarrangør

Pressemeddelelse   •   Feb 05, 2014 10:23 CET

Brancheorganisationen Rejsearrangører i Danmark, RID, har netop offentliggjort de officielle markedstal for 2013. De viser, at Star Tour har overhalet konkurrenten Spies, og igen kan kalde sig Danmarks største charterrejsearrangør.

- I 2013 sendte Star Tour over 264.500 danskere på en ferie til sol og varme, og det betyder, vi har generobret titlen som Danmarks største arrangør af ferierejser. Det passer os godt, for det er en del af vores samlede strategi, og en afspejling af vores store indsats på det jyske marked, hvor vi bl.a. har fået egen flybase i Billund, fortæller salgsdirektør i Star Tour, Stig Elling.

RIDs markedstal 2013, total antal passagerer afrejst fra DK, pakkerejser.

Star Tour

Spies

Star Tours markedsandel lå i 2013 på 27 %.

Se alle markedstal for charterbranchen i 2013 på RIDs hjemmeside:

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2012 på 28 %. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram