Panasonic PSCEU

PANASONIC LØFTER SLØRET FOR SIN NYE TOUGHPAD FZ-A1: DEN FØRSTE I EN SERIE AF PROFESSIONELLE TABLET-PC’ER MED ANDROID™

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2011 11:08 CET

København, 8. november 2011Panasonic Computer Products Europe, Europas førende virksomhed inden for robuste mobile computerenheder, løfter i dag sløret for Toughpad FZ-A1, der er den første i Toughpad-serien af professionelle tablet-pc'er med Android™.

Toughpad FZ-A1 på ti tommer er ideel til yderst mobilt arbejde under krævende forhold som f.eks. i luftfarts-, bygge- og anlægsindustrien, arbejde "i marken" eller offentlig sikkerhed. Serien vil blive understøttet af et øko-system, der omfatter en bred vifte af arbejdstilbehør, f.eks. montering i køretøjer og ergonomiske, håndfri hylstre. Panasonic og vores partnere kan også levere professionelle serviceydelser såsom projektstyring, billeddannelse og sammensætning af sæt.

Panasonic lancerer en tablet-pc på 7" til Toughpad-serien i andet halvår af 2012.

"Forbrugerne har haft glæde af tablet-enheder i flere år nu, mens de stort set ikke har været anvendt på arbejdspladserne på grund af grundlæggende designbegrænsninger. Nu kan erhvervs- og industribrugere også drage fordel af tablet-enhedernes brugervenlighed og bærbarhed. Toughpad samler alle de erfaringer, vi har fået med Toughbook og robuste computerenheder siden 1996, i tablet-enheder, der er udviklet til arbejdspladsen," udtaler Hiroaki Sakimoto, adm. direktør for Panasonic Computer Products Europe.

Hvordan skiller Toughpad sig ud?

Panasonics Toughpads er fra første færd udviklet som en serie af professionelle enheder til arbejdsbrug. De er meget forskellige fra forbuger-tablet-pc’er.

Robusthed og holdbarhed

Den nye Toughpad-serie er udviklet til at opfylde de samme holdbarhedsstandarder som Panasonics Toughbooks produkserie af bærbare computere. Toughpad FZ-A1 har en MIL-STD-810G-klassificering for fald på 120 cm og en IP65 for indtrængningsbeskyttelse-klassificering for modstandsdygtighed over for støv og vand. Toughpad FZ-A1 er også godkendt til brug ved ekstreme temperaturer. Dette sikrer, at den kan bruges pålideligt under næsten alle forhold.

Virksomhedssikkerhed

Processorenheden i Toughpad FZ-A1 omfatter en dedikeret, misbrugssikker sikkerhedsprocessor, hvilket frigør kerneprocessoren til andre opgaver. Sikkerhedsprocessorkernen håndterer software- og datakryptering, udvidet VPN, godkendelse, sikker opstart og enhedsstyring. Denne øgede enhedssikkerhed betyder, at System-on-a-Chip-familen af Toughpads vil være i overensstemmelse med FIPS 140-2 niveau 2.

Konnektivitet

Toughpad FZ-A1 har som standard Bluetooth® v2.1 + EDR, 802.11a/b/g/n Wi-Fi, GPS og valgfrit mobilt 3G-bredbånd med download-hastigheder på op til 21 Mb/s.

Skærmteknologi

Toughpad FZ-A1 har en kapacitiv, multi-touch-skærm på 10" med høj lysstyrke. Skærmen kan ses i dagslys, da den har anti-genskinsbelægning. Mobile medarbejdere inden for f.eks. forsyningskædelogistik, forsyningsværker samt militærpersonel kan hermed nemt se vigtige data og betjene enheden, selv i dagslys.

Dataindsamling

Toughpad FZ-A1 omfatter en aktiv tegneplade, der registrerer tryk, retning og hastighed med underskriften, så underskrivelse af et dokument har større juridisk vægt. Pennen til tegnepladen kræver ikke batteri, hvilket reducerer vedligeholdelse af enheden og de totale ejerskabsomkostninger.

Arbejd hele dagen med et udskifteligt batteri

Med Toughpad FZ-A1 kan du arbejde 10 timer om dagen. Batteriet kan udskiftes, hvilket sikrer at batteriet kan opgraderes midt i dets levetid (Panasonic anbefaler at batteriet udskiftes af it-supportteamet).

Øko-system af tilbehør og periferienheder

Da Toughpads kommer fra verdens førende producent af robuste, mobile computerenheder, har de allerede et forspring mht. arbejdstilbehør fra vores øko-system af partnere. Det omfatter:

• Ergonomiske hylstre og tasker, så enheden kan betjenes med én hånd og anvendes hele dagen.
  • Robuste strømforsyninger.
  • Opladere med flere pladser, så mange Toughpads kan oplades samtidigt mellem skift.
  • Løsninger til montering i køretøjer.
  • Skrivebordsholdere.

Serviceydelser

Panasonic tilbyder Toughpad-kunder en lang række professionelle serviceydelser, inkl. projektstyring, billeddannelse og sammensætning af sæt.

Panasonic Toughpad FZ-A1: Udvalgte funktioner og specifikationer

Operativsystem - Android™ 3.2

Processor - Marvell® 1,2 GHz dual core

Lagerkapacitet - 16 GB

Valgfri lagerkapacitet - Micro SD valgfri 32 GB

RAM - 1 GB SDRAM

Skærm - 500 nit, kan ses i dagslys, XGA (4:3), kapacitiv multi-touch-skærm på 10,1" med anti-refleksbehandling og indbygget baggrundslyssensor

Batterilevetid - 10 timer (batteri kan udskiftes af it-support)

Vægt - 970 g

Faldklassificering - 120 cm

Indtrængningsbeskyttelse - IP65

Temperaturklassificering - -10° C til 50° C (i drift)

Input - micro USB, micro SD, micro HDMI

Kamera - 5 MP på bagsiden, 2 MP på forsiden

Konnektivitet/Kommunikationsmuligheder - 3G, 802.11 a/b/g/n, Bluetooth v2.1 + EDR, satellit-GPS

Sikkerhedsfunktioner - Hardwareniveau-sikkerhed, FIPS 140-2 niveau 2 (som SoC-familie), kabellåsslot

Mål - 266,3 mm x 17,0 mm x 212,0 mm

Pris og tilgængelighed

Toughpad FZ-A1 vil kunne købes i foråret 2012 til ca. 850 euro (6400 kroner) + moms for standardmodellen og 999 euro (7500 kroner) for 3G-modellen.

Toughpads har en garanti på 3 år.

Interesserede kan kontakte Panasonic på www.toughbook.eu.

For mere information og billeder, kontakt:

Camilla Tjellesen-Little
camilla.tjellesen@justpr.dk

Jeppe Nyrup
jeppe.nyrup@justpr.dk

Om Panasonic Toughpad®

Panasonic Toughpads er bygget til at præstere, hvor andre tablet-pc’er må give op. Toughpads er udviklet til at give mobile medarbejdere adgang til cloud-data og programmer på steder, hvor det tidligere var umuligt. Toughpads ændrer virksomheders opfattelse af tablet-enheder. I 2010 havde Panasonic en andel på 65,3 % af det europæiske marked for robuste og holdbare notebook-computere (VDC Research).

Om Panasonic

Panasonic Corporation er blandt de førende virksomheder inden for udvikling og produktion af elektroniske produkter, som dækker en lang række forbruger-, virksomheds- og industribehov. Virksomheden, som ligger i Osaka, Japan, havde en indtjening på 8,69 billioner yen (€72,65 milliarder) i regnskabsåret, der sluttede den 31. marts 2011. Virksomhedens aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Du kan finde flere oplysninger om virksomheden og Panasonic-brandet på virksomhedens hjemmeside: http://panasonic.net.

Du kan finde flere oplysninger på www.toughbook.eu