Panasonic PSCEU

PANASONICS TOUGHBOOK CF-19 NU MED FORBEDRET SYSTEMYDELSE, BRUGERVENLIGHED OG SKÆRMSYNLIGHED

Pressemeddelelse   •   Jun 10, 2011 08:46 CEST

København, 10. juni 2011 - Panasonic annoncerer i dag lanceringen af Toughbook CF-19mk5 med mere end fordoblet* systemydelse, forbedret brugervenlighed samt en ny teknologi, der giver en unik synlighed på skærmen. Ved at give adgang til data og applikationer lige meget hvor eller hvornår, behovet opstår, forandrer Panasonic Toughbook CF-19 den måde, professionelle brugere inden for forsyningsselskaber, nødtjenesten, forsvaret, vedligeholdelse af køretøjer og mange forskellige feltbaserede serviceydelser arbejder på. Som den markedsførende konvertible notebook-computer sætter CF-19-standarden for fuldt robuste notebook-computere, da den er bygget på baggrund af Panasonics 15 års erfaring med Toughbooks.

Systemydelsen fordobles
Systemydelsen i den nyeste CF-19mk5-enhed er blevet fordoblet* med tilføjelsen af kraftfulde andengenerations Intel® Core™ i5-2520M (2.5GHz)-processorer med standardspænding samt Intel® HD 3000-grafik, der sørger for, at enheden kan klare selv de mest krævende applikationer. Det er første gang, en processorenhed med standardspænding og Intel® HD 3000-grafik er blevet installeret i CF-19-enheden, og der er stadig ikke behov for en blæser. Dermed sørger vi for, at pålidelighed i et krævende miljø stadig har første prioritet.

Udover den nye processorenhed er CF-19mk5 også forsynet med 4GB RAM som standard med en 32bit eller 64bit Windows 7® professional-operativsystempakke. Der fås også forskellige harddiske med 320GB (5400rpm) i standardmodellen eller med 128GB SSD eller 256GB SSD og 500GB (7200rpm) som ekstraudstyr, der kan fås på anmodning.

Markedets bedste skærmsynlighed
CF-19 sørger for, at skærmen altid leverer lige netop den lysstyrke, der gør den læsbar uanset omgivelserne. For at kunne levere den bedste 10,1” skærmsynlighed på markedet, er mk5-generationen af CF-19 udstyret med Panasonics Transflective Plus-teknologi. Denne teknologi omfatter en rund polarisator for at minimere refleksion fra sollys. Denne driftsindstilling hjælper med at reducere energiforbruget og forbedre batteriet, da der ikke kræves baggrundslys i miljøer med stærkt sollys. Dette resulterer i en fantastisk forøgelse på op til 6500nit af den transfleksive lysstyrke i det, der svarer til et 200K lx-miljø.

Endnu lettere at bruge
Med de sidste nye brugervenlige forbedringer er den robuste konvertible notebook blevet endnu lettere at bruge. Enheden leveres enten med Touch Screen eller Dual Touch-skærm efter eget valg samt tre forskellige tastaturer, herunder baggrundsbelyst chiclet-gummitastastur, med større mellemrum mellem tasterne, der gør det mere komfortabelt at indtaste data samt øger nøjagtigheden.

CF-19 inkluderer også et nyt brugervenligt design for at hjælpe brugerne. Knappen til display-rotation er blevet videreudviklet og gør det nu muligt at konvertere enheden fra at være en almindelig notebook til en tablet-pc ved blot at bruge én hånd.

Øget styrefunktion
CF-19 indeholder også det nye Dashboard til Panasonics pc'er, der er designet til let og bekvemt at opsætte hver enkelt Toughbook med brugerens foretrukne indstillinger. Dermed opnås en brugervenlig og hurtigstartende grænseflade. Dashboardet gør det også nemt at styre enheden ved hjælp af nogle nyttige værktøjer såsom den populære teknologi Panasonic Power Plan-udvidelse og PC Information Viewer.

CF-19 leveres også med en Concealed Mode-indstilling, der kan anvendes under kritiske forhold. Når denne funktion anvendes, kan Toughbook-pc’en sættes til “lydløs” ved at slukke baggrundslyset, status-LED’erne, højtalerne og kommunikationsudstyret (3G, W-LAN, Bluetooth), som angivet.

Bygget til at holde kontakten på farten
Toughbook CF-19mk5 sikrer, at mobile medarbejdere altid kan bevare kontakten, når de er på farten, idet den anvender det valgfrie F5521GW- HSPA+ (DL: 21 Mbps) modul med trådløs forbindelsesstyring fra Ericsson. Den har også en trådløs knap, der gør det muligt for brugeren at tænde og slukke forbindelserne for at forbedre driftstiden. Enheden kan også indstilles til tyverisikring på projekt-basis ved at anvende den nyeste Intel® ATP-teknologi.

Til de medarbejdere, der har brug for adgang til ældre enheder, har CF-19 en seriel port og slot til pc-kort.

Strøm der holder
For at sikre at teknikere og ingeniører, der arbejder i marken, har en enhed, der kan arbejde lige så længe, som de kan, også selvom der ikke er adgang til strøm, kan CF-19mk5 køre i op til ni timer på Windows® 7.

Alle enheder anvender også Panasonic Power Management Utilities-teknologi for at maksimere strømeffektiviteten ved at styre strømtilførslen til alle de ressourcer, der kræves af processorenheden til den enkelte opgave, eller ved at definere den enkelte brugerprofil.

Mere pålidelig og holdbar end nogensinde før
CF-19mk5 er stadig den mest hårdføre robuste notebook-pc til dato med magnesiumkabinet både ind- og udvendigt og Panasonics antiridse-belægning. Den er MIL-STD 810G drop-testet og er beskyttet mod vand, støv, vibrationer og ekstreme temperaturer, hvilket giver den en imponerende IP65, MIL STD 810G-rating.

Med HDD-dæmpning og et robust kabinet til optimal beskyttelse ved tab og en HDD-varmer samt Panasonics skumsystem, der giver fleksibel tætning, kan CF-19 fungere under selv de mest ekstreme forhold.

Kompatibilitet, der batter
For at sikre at eksisterende kunder kan fortsætte med at anvende deres perifere udstyr, er den nye CF-19mk5 kompatibel med næsten alle tidligere CF-19-bilholdere** samt andre periferienheder såsom dockingstationer** og batterier, så der sikres vedvarende stabilitet til produkternes livscyklus.

Tilgængelighed
CF-19mk5-serien kan købes fra juni 2011.

* Cinebench R10, 32bit Multi Threading
** Begrænset funktionalitet

Om Panasonic Toughbook
Panasonic Toughbook er bygget til at klare opgaven, når andre mobile pc-teknologier svigter. Toughbooks forandrer den måde, som virksomheder fungerer på, med robust og ergonomisk design, der giver mobile medarbejdere adgang til data og programmer på steder, hvor det tidligere var umuligt. I 2010 har Panasonic Toughbook en andel på 65,3 % af det europæiske marked for robuste og holdbare notebook-computere (VDC Research).

Om Panasonic
Panasonic Corporation er blandt de førende producenter inden for udvikling og produktion af elektroniske produkter, som dækker en lang række forbruger-, virksomheds- og industribehov. Virksomheden, som ligger i Osaka, Japan, havde en indtjening på 8,69 billioner yen (€72,65 milliarder) i regnskabsåret, der sluttede den 31. marts 2011. Virksomhedens aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). Få flere oplysninger om virksomheden og Panasonic-brandet på virksomhedens hjemmeside: http://panasonic.net.

Du kan finde flere oplysninger på www.toughbook.eu

Kontaktperson for pressen:
Camilla Tjellesen-Little