Wonderful Copenhagen A/S

Pionerer for grøn vækst vinder priser

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2011 12:55 CET

Fem københavnske virksomheder er blevet præmieret med en Grønne Erhverv Award fra Københavns Kommune. Virksomhederne viser, at klima og vækst går hånd i hånd.

Københavns Kommune har præmieret AdHoc Translatørservice, Arbejdernes Landsbank i Vanløse, Restaurant Toldboden, Henning Larsen Architects og Café Phister for deres klimaarbejde. De fem virksomheder gør alt fra at spare på strømmen til at lave klimavenlig mad eller rådgive deres egne kunder om klimavenlige løsninger. Virksomhederne er pionerer i den grønne vækstbølge, der skal holde gang i hjulene i København og vise omverdenen, at København er et innovativt hot-spot med fokus på grønne løsninger.

Virksomhederne henter grønne markedsføringsfordele, økonomiske besparelser og ekstra kunder. Samtidig er de bevis for, at der i klimaoptimering er en reel mulighed for grøn erhvervsvækst, og er med til at bygge, udvikle og vedligeholde et attraktivt og levende København.

- Grønne Erhverv Awards er en anerkendelse til virksomhederne for deres inspirerende miljø- og klimaarbejde. Som teknik- og miljøborgmester er det en kæmpe fornøjelse at se virksomheder, borgere og kommune arbejde sammen om de københavnske klimamålsætninger, siger Bo Asmus Kjeldgaard, teknik- og miljøborgmester (SF).

Et grønt signal til turisterne
Lars Bernhard Jørgensen, direktør for Wonderful Copenhagen, havde fornøjelsen af at overrække priserne. Det giver nemlig god mening at koble grønne erhverv med turismefremme. For en innovativ, grøn hovedstad tiltrækker turister ligesom det får virksomheder og organisationer til at vælge København som destination for deres konference- og erhvervsaktiviteter.

- COP15 kickstartede en grøn bølge i København. Det er særdeles positivt, for der er stor efterspørgsel på grønne destinationer, og vi vinder mange kongresser på grund af vores grønne profil. Derfor er det også enormt vigtigt for København, at både kommunen og enkeltvirksomheder bliver ved med at fokusere på bæredygtighed, siger Lars Bernhard Jørgensen.

Bo Asmus Kjeldgaard, via pressechef Tine Lund, tlf. 30603675
Jacob Hartmann, Grønne Erhverv, tlf: 28 10 90 20, mail: jachar@tmf.kk.dk