Pitzner

Pitzner opruster på arbejdsplatforme

Pressemeddelelse  •  2012-01-19 16:22 CET

VMC Pitzner har fordoblet flåden af de helt store SC8000 arbejdsplatforme, som er velegnede til eksempelvis murerarbejde. Der er indkøbt fem nye supersværvægtere med otte tons løftekapacitet og totalrenoveret en række fem tons arbejdsplatforme

VMC Pitzner opruster sin flåde af arbejdsplatforme og cementerer derved sin førerposition på dette område. Ligesom indenfor andre områder stiger kundernes krav til kapacitet, og der følger VMC Pitzner med og har fordoblet flåden af de helt store SC8000 arbejdsplatforme, som er velegnede til eksempelvis murerarbejde.

- VMC Pitzner har i dag den absolut mest moderne flåde af arbejdsplatforme i landet – hvilket gerne skulle effektivisere vores kunders arbejde betydeligt. Vi havde i forvejen mange af de store SC8000 arbejdsplatforme, og vi oplever en stigende efterspørgsel, fordi mange byggevirksomheder ser fordelene ved at udføre murearbejde fra arbejdsplatforme frem for stillads. Ved murerarbejde i større målestok skal der være stor kapacitet på arbejdsplatformene, så murerne kan have tilstrækkeligt mange materialer med op, siger Per Hemmingsen fra VMC Pitzners afdeling for arbejdsplatforme og hejs.

Den største efterspørgsel efter arbejdsplatforme er dog fortsat i fem tons klassen, og derfor har VMC Pitzner valgt at få totalrenoveret en række af sine SC 5000 platforme.

- SC 5000 er en stor maskine, som har kapacitet til langt de fleste opgaver, og derfor har vi de fleste udlejninger i denne kategori. Vi havde en række SC 5000 arbejdsplatforme, som teknisk fungerede fint, men som har været meget ude på opgaver. Derfor valgte vi at få foretaget en total fabriksrenovering med gennemgang af alle funktioner og galvanisering, så de fremstår fuldstændigt som nye, fortæller Per Hemmingsen.

I forbindelse med oprustningen af flåden af arbejdsplatforme, har VMC Pitzner afhændet sine SC4000 platforme, som dels var udtjente og dels har for begrænset kapacitet til de opgaver, som kunderne ønsker at løse fra arbejdsplatforme i dag.

- Den store fordel ved arbejdsplatforme er jo fleksibiliteten og effektiviteten, og derfor ønskerne kunderne løsninger, hvor de kan håndtere mange typer arbejdsopgaver, og vi oplever også, at flere entreprenører på samme byggeri anvender samme arbejdsplatforme. Så er det praktisk, at vi leverer arbejdsplatforme, som har den nødvendige kapacitet til alle de forskellige opgaver i løbet af byggeperioden, siger Per Hemmingsen.

Om VMC Pitzner
Som landsdækkende virksomhed med afdelinger i Hedehusene, Middelfart og Brabrand er vi altid tæt på vores kunder. Vores samlede medarbejderstab sikrer med en god forretningsmæssig indstilling, at vi til stadighed sætter retningen for service og kvalitet i vores branche.

Vores ambition er at blive den naturlige leverandør til Danmarks bygge-, vedligeholdelses- og procesindustri baseret på de dygtigste og mest motiverede medarbejdere samt den højeste grad af kvalitet på vores materiel. Kun på denne måde kan vi fastholde og udbygge vores nuværende, stærke position.

VMC Pitzner er en virksomhed i Pitzner Gruppen. I gruppen indgår beslægtede virksomheder inden for såvel produktion som salg og udlejning af materiel. Bredden af disse virksomheder i kombination med gruppens finansielle styrke er garanten for, at VMC Pitzner også fremover vil være den væsentlige udbyder inden for vores produktprogram.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom