Philipson Wine

Pressemeddelelse - Philipson Wine ansætter COO

Pressemeddelelse   •   Aug 29, 2019 13:12 CEST

Philipson Wine har søgt efter en COO med stort købmandskab, erfaring og potentiale til forretningsudvikling af Philipson Wine, idet grundlægger Christian Philipson fremadrettet ønsker at fokusere på sin store vinpassion og hellige sig koncernens indkøb og salg af kvalitetsvin til nye segmenter og geografiske områder gennem selskabet Philipson Wine Trading.

Det er nu lykkes at finde den rette og Jens Christian Milo tiltræder stillingen som COO per 1.10.2019. Planen er, at Jens Christian Milo efter 3-6 mdr. overtager CEO rollen og derved det samlede ansvar for driften af Philipson Wine.

Jens Christian Milo kommer med mere end 20 års erfaring fra lignende stillinger, sidst med 11 års ansættelse som CEO hos Bolind A/S, hvor han har stået i spidsen for en visionær udvikling af selskabet, herunder en stærk digitalisering af forretningsmodellen.

Jens Christian Milo underbygger sine bevæggrunde således: "Philipson Wine byggede en vinimportør succes via postordre/Cash & Carry. Så surfede de forrest på nethandelsbølgen og blev supergazelle. Nu rummer markedet helt nye muligheder for forretningsmodeller. Dem skal jeg være med til at bygge. Derfor skifter jeg job 1.10.2019. Jeg forlader direktørposten i Bolind for at tiltræde et job, jeg allerede for 8 år siden blev tilbudt. Nu skal det være. Jeg glæder mig til at blive COO i Philipson Wine".

Philipson Wine ApS blev grundlagt af Christian Philipson i 1987 under Christian Philipsons femårige ophold i Bourgogne, hvor hans interesse for at handle med vin blev vakt. Philipson Wine indførte i 1992 Postordre-salg, hvilket gjorde, at Philipson Wine kunne skære alle de fordyrende mellemled mellem vinproducent og kunde væk. 30 år efter er Philipson Wine en af Danmarks førende vinforretninger, med landsdækkende levering fra dag til dag. Philipson Wine er endvidere blevet kåret til Gazelle i Børsen seks år i træk, hvilket gør os til en Supergazelle, samt en af de tusind hurtigst voksende virksomheder i landet.

Philipson Wine er en ung, dynamisk virksomhed, der siden 2002 har solgt vin online på Internettet. Dette er gjort med så stor succes, at Philipson Wine i dag, er Danmarks største online vinhandel og førende importør og distributør af kvalitetsvine fra hele verden.

Philipson Wine går direkte til vinproducenterne og køber rigtigt og stort ind på de rette tidspunkter. Vi klipper alle fordyrende led som agenter, grossister og mellemhandlere væk. Denne strategi sikrer til enhver tid Philipson Wine's kunder en meget konkurrencedygtig kvalitet og pris og det er derfor vores priser generelt lavere end hos vinhandlere og supermarkeder. Philipson Wine sælger direkte til restauranter, virksomheder og private i hele landet fra vores domicil i Kokkedal. Da vort salg er baseret på hele kasser (12 fl.), har vi mulighed for at have en meget mindre avance end den traditionelle vinhandel eller supermarked, og dermed tilbyde markedets mest interessante priser på kvalitetsvin.

Netop fordi vi også er vinelskere, ønsker vi at give Dem den bedste vinrådgivning og være behjælpelige i alle spørgsmål. Alle Philipson Wines medarbejdere er, i kraft af deres mange års erfaring i vinbranchen, altid i stand til at yde Dem en kvalificeret og personlig betjening. Foruden vores showroom i Kokkedal, har Philipson Wine også en Erhverv- og HoReCa-afdeling, som altid står klar til at hjælpe.