Travelmarket

Priserne på flybilletter falder fortsat

Pressemeddelelse   •   Maj 23, 2016 13:23 CEST

Dansk Flyprisindex, der udgives af rejsesøgemaskinen travelmarket.dk, står bag pristjekket. Pristjekket er foretaget med udgangspunkt i flyrejser med afrejse i uge 24 og dækker priserne på flybilletter til 20 af danskernes mest populære rejsemål med fly.

Kigger man på udviklingen i flypriserne fra Billund og København, der er de to største lufthavne i Danmark, er priserne faldet med cirka 20% siden 2011 for alle flyvningerne i indekset. Og priserne er faldet med hele 10% i forhold til uge 24 i 2015.

Alle Flypriserne er t/r, inkl. skatter og afgifter, og de fundet på rejsesøgemaskinen travelmarket.dk den 19. maj 2016.

Gennemsnitspriserne omfatter flypriser til følgende rejsemål:

Europa: Amsterdam, Barcelona, Berlin, London, Oslo, Paris, Prag, Rom, Stockholm, Wien.

Oversøisk: Bangkok, Beijing, Dubai, Johannesburg, Los Angeles, Mexico City, New York, Rio de Janeiro, Sydney, Tokyo.

Rekordbilligt fra Billund til Sydney og Bangkok

For dem, der overvejer at bruge Billund Lufthavn til at rejse ud i verden, er der ekstra gode nyheder. I det seneste pristjek er flybilletter til Sydney (kr. 6.082) og til Bangkok (kr. 3.385) de billigste, der nogensinde er målt i flyprisindeksets historie.

For adskillige andre priser i pristjekket er priserne de billigste nogensinde i uge 24. Blandt andet kan man flyve fra København til Beijing fra kr. 3.033, fra København til Johannesburg fra kr. 4.100 og fra København til Los Angeles fra kr. 2.806.

Priserne vil blive ved med at falde

"Der er intet, der tyder på, at priserne stiger fra deres nuværende lave niveau - tværtimod. Konkurrencen på flybilletter er større end nogensinde, flere flyselskaber øger kapaciteten med større fly og flere ruter i markedet, og samtidig er olieprisen i et lavt niveau," siger direktør Ole Stouby fra rejsesøgemaskinen travelmarket.dk

Klik her for at se seneste udgave af Dansk Flyprisindex™

Følg flypriserne i interaktiv graf her