Scanbox Entertainment Danmark

Profile Pictures og Scanbox Entertainment efterlyser 6 millioner ideer

Pressemeddelelse   •   Maj 12, 2016 14:13 CEST

Locke, En Soap, Buried og Jalla! Jalla! Gode spillefilm med skarpe koncepter til små budgetter.

Lowbudget-film har fået et comeback med nye tiltag fra Det Danske Filminstitut og tv-stationerne. Profile Pictures og Scanbox Entertainment tager dette seriøst og opfordrer hermed branchen til at sende os de bedste, vildeste, mest sprudlende og radikale lowbudget-ideer fra kreative forfattere og instruktører. Kort sagt søger vi spillefilm med historier fra enten fortid, nutid eller fremtid, uagtet af genre og produktionsmetode, så længe de har et koncept eller en form, der gør, at de kan produceres for maksimalt 6 millioner kroner. Den bedste idé belønnes med 75.000 kroner, som tildeles det kreative team til videreudvikling af filmen. Profile Pictures vil fungere som produktionsselskab og Scanbox Entertainment som distributør på filmprojektet.

Hvad er vi ude efter?

Ideer til film hvor grebet, indholdet eller formen får sin styrke af at less is more. Ideer, som klart kommunikerer filmens præmis, spilleregler og understøtter produktionens rammer.

Vi modtager filmideer i alle former, fra geniale ideer noteret på en serviet til manuskripter, hvor sidste punktum er helt nyt eller måske først kommer frem nu efter lang tid i skrivebordsskuffen. Filmen skal være egnet til at ansøge støtte fra DFI som lowbudget-film ved konsulent- eller markedsordningen med henblik på biografdistribution.

Deadline for modtagelse af ideer er 25. juni 2016 til 6millioner@profilepictures.dk. Sammen med ideen beder vi om følgende bilag: tanker omkring filmens lowbudget potentiale og CV på de kreative kræfter(max. 1-2 sider). Alle ideerne læses af Profile Pictures og Scanbox Entertainment, som i fællesskab udvælger det bedst egnede projekt i midten af august 2016.

Spørgsmål rettes til 6millioner@profilepictures.dk.

Profile Pictures er et produktionsselskab med partnerne Thor Sigurjonsson, Ditte Milsted, Caroline Schlüter Bingestam og Jacob Jarek. Profile Pictures havde premiere på spillefilmen ”Shelley” af Ali Abbasi ved Berlin Film Festival i februar og står bag følgende spillefilm, der får premiere i løbet af det kommende år: ”I blodet” af Rasmus Heisterberg, ”Underverden” af Fenar Ahmad samt ”3 ting”, af Jens Dahl. Scanbox Entertainment er en af de førende filmdistributører af internationale og lokale filmtitler i Skandinavien og har i første halvår 2016 bl.a. premiere på film som ”The Hateful Eight”, ”Carol” ”Blandt Mænd og Får” og ”The Neon Demon”.

For yderligere information til pressen, kontakt venligst producer, Jacob Jarek fra Profile Pictures. jacob@profilepictures.dk

Scanbox Entertainment blev grundlagt i 1980 og er i dag den tredjestørste nordiske Theatrical - og Home Entertainment distributør. Hovedsædet for Scanbox Entertainment er placeret i København, med lokale kontorer i Oslo, Stockholm, Göteborg og Helsinki.