Redken Danmark

Milan Fashion Week
Fall-Winter 2013
Hair by Guido, Redken Global Styling Director

Redkens Global Styling Director, Guido, skabte et blødt, romantisk siciliansk look – et look som er en dronning værdig. Modellerne på catwalken var iklædt disse smukke Byzantinske looks til dagens
Dolce & Gabbanas F/W 2013 show i Milano.

Guidos inspiration til dette look var konceptet om en ”italiensk prinsesse” – en kvinde med stil, som forstår at style sig selv og sit hår. Dette skal stå i kontrast til kvinden, som lige er trådt ud af frisørsalonen med perfekt friseret hår. Nogle af modellerne i showet bar guldkroner med juveller. Dog skal det siges, at med eller uden kroner bar showet præg af romantisk royalisme på baggrund af de looks, som Guido havde skabt.

”Denne elegante stil er en anden variation af Dolce & Gabbanas kvinde denne sæson, som fortolker den sicilianske blidhed og romantik suppleret med en cinematisk kvindelige skønhed. Jeg lod mig inspirere af idéen om et ikon, som udstråler en naturlig italiensk charme, såsom skuespilleren
Sofia Loren eller kvinden i filmen ”La Dolce Vita” fra 1960. Hun er naturlig smuk og sexet på sin egen konservative måde. Det er på ingen måde et ’messy’ look, og det hele handler om detaljerne. Jeg ville have glans uden at det skulle se fedtet ud - bare en blød, glansfuld finish.” – Guido, Redken Global
Styling Director.

Redken produkter anvendt til dette look:

- Quick tease 15 - vejl. 260 kr.
- Shine Flash 02 - vejl. 240 kr.
- Guts 10             - vejl. 240 kr.

Skab looket:

1. Påfør guts 10 i fugtigt hår, i hårrødderne og helt ud til spidserne og føntør med en rundbørste.

2. Kom derefter quick tease 15 i kronen sektion for sektion. Hold hver sektion løftet i nogle sekunder og lad det tørre før påbegyndelse af næste sektion.

3. Efter quick Tease 15 er tørret ind i håret, frisér håret tilbage med en oval ”svine-børste” for at give håret en let, luftig volume gennem hele kronen.

4. Lav en sektion hen over midterskilningen på ca.2,5 cm. Frisér derefter med løs hånd det resterende  hår tilbage og fæstn det i en flad chignon. Afslut med at tage din midtersektion, renfrisér denne stramt tilbage efter midterskilningen og fæstn i chignonen.

5. Spray håret med shine flash 02 for en glansfuld finish.

Naja Bidstrup
Mail: nbidstrup@dk.loreal.com