Finnair

Rekordmange langdistanceruter fra Helsinki Lufthavn i 2016

Pressemeddelelse   •   Dec 03, 2015 12:09 CET

Finnair er som det første flyselskab i Europa begyndt at flyve med Airbus A350 XWB!

Rekordmange langdistanceruter fra Helsinki Lufthavn i 2016

Næste år bliver der rekordmange regulære langdistancefly – 21 stk. – at vælge mellem fra Helsinki Lufthavn til Asien, Nordamerika og Mellemøsten. Asien dominerer med hele 17 destinationer: Bangkok, Chongqing, Delhi, Fukuoka, Guangzhou, Ho Chi Minh City, Hongkong, Nagoya, Krabi, Osaka, Beijing, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xian. Efterfulgt af Nordamerika med Miami, New York, Chicago og Dubai. Alle med fly fra Finnair.

Finnair flyver nonstop 17 gange om ugen til Japan til vinter

Billedet. Finnair og Japan Airlines dominerer fra Norden til Japan fra Helsinki lufthavn.
Nu flyver Finnair nonstop 17 gange om ugen til Tokyo, Nagoya og Osaka med gode forbindelser fra København og Billund via Helsinki Lufthavn. Det er det klart største udbud fra Norden til Japan. Finnair flyver til og fra Japan med flybranchens mest brændstofbesparende tomotorers langdistancefly i sin klasse, Airbus A330-300. For 32 år siden begyndte Finnair at flyve to gange om ugen mellem Helsinki og Tokyo. I dag er Japan Finnairs i særklasse største marked i Asien.

Vintertidsplanen 2015/2016:

Tokyo – dagligtOsaka – fem pr. uge

Nagoya – fem pr. uge

+ SJB-samarbejde med Japan Airlines – Helsinki - Tokyo dagligt

Sommertidsplanen 2016

Tokyo – dagligtOsaka – dagligt

Nagoya – dagligt

Fukuoka – tre pr. uge

+ SJB-samarbejde med Japan Airlines – Helsinki - Tokyo dagligt

Jan Borghardt Eton Shirts: Jeg flyver altid med Finnair til Rusland

Skandinaviens førende producent af herremodeskjorter, Eton Shirts, har etableret sig på en bred front i Rusland. Samtlige etableringsrejser er foretaget med Finnair. Eton findes nu i Moskva, St. Petersborg, Jekaterinburg, Novosibirsk og Novgorod. På radarskærmen findes også millionbyerne Kazan og Volgograd. Jan Borghardt, Senior Advisor og medejer, forklarer, hvorfor han flyver med Finnair til Rusland:– Finnair tilbyder den mest direkte og hurtigste vej fra Göteborg via Helsinki til Rusland. Finnairs tidsplan, det store udbud af russiske destinationer og samarbejdet med flyselskabet S7 har gjort udslaget. Helsinki Lufthavn er transitvenlig og overskuelig i forhold til de store lufthavne i Europa.– For mig er det vigtigste at komme frem i rette tid og altid med min kuffert. Hidtil har jeg ikke været ude for hverken forsinkelser, eller at min bagage er forsvundet. Finnairs punktlighed, moderne flyflåde og venlige personale imponerer mig. Finnair er for mig et stabilt og pålideligt flyselskab.

Russiske perler: Moskva vrimler med oplevelser i verdensklasse

Finnair flyver op til fire gange om dagen fra den transitvenlige Helsinki Lufthavn til Moskva og Sheremetyevo-lufthavnen – altid med fleksible forbindelser fra København og Billund. Intet andet flyselskab tilbyder flere afgange fra Norden til Moskva end Finnair.
  • Den røde plads er Ruslands hjerte og sjæl. Pladsen er bevaret, som den var for hundredevis af år siden, og der er få pladser i verden, der bærer på så meget historie som denne plads.
  • Vasilij-katedralen. Denne smukke, eventyrlige og berømte katedral ligger ved Den røde plads. I dag huser den et museum, som er åbent for publikum. Her kan du indsnuse atmosfæren af 450 års russisk historie.
  • Bolsjojteatret. Holder du af musik og arkitektur, er et besøg i Bolsjojteatret et "must". Et storslået og pragtfuldt teater både indvendigt og udvendigt. Bemærk: Det er meget svært at få billetter. Det kræver, at du bestiller lang tid i forvejen, hvis du vil opleve ballet og opera i verdensklasse.
  • Forlystelser Moskva har et rigt natteliv med et bredt udbud af barer, klubber, bowlingbaner, kasinoer og koncertsale. Mange trendy og populære partysteder er placeret omkring Kitai Gorod og Arbat. Gå ikke glip af Moskvas verdensberømte cirkus med plads til 3500 personer. Forestillinger hver dag!
  • Billede: Vasilij-katedralen, Bolsjojteatret og luksusvarehuset GUM i Moskva.
    • Gratis byrundtur. Se og lær mere om Moskva via en gratis guidet rundvisning. Erfarne guider tager dig med til byens mest seværdige og spændende pladser og byder på en sjov og interessant oplevelse. www.moscowfreetour.com
  • Kreml. Et besøg i Kreml er et "must" under turen til Moskva. Inden for murene kan du opleve unikke og historiske bygninger samt fantastiske haver. Gå ikke glip af museet Kremlin Armoury med enestående samlinger af våben, russisk guld og sølv.
  • Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien!

Economy class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske priser på rejser mellem København og Asien. Priser i DKK fra:
Bangkok 5.000
    Beijing 4.000
    Chongqing 5.050
    Dehli 3.965
    Hong Kong 4.950
    Nagoya 4.765
    Osaka 4.795
    Seoul 6.250
    Shanghai 4.700
    Singapore 4.970
    Tokyo 4.770
    Xián 4.550
    Se mere her>>

Business class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske tilbud på rejser mellem København og Asien. Priser i DKK fra:

Bangkok 13.995
    Beijing 16.295
    Chongqing 15.945
    Delhi 12.980
    Hong Kong 17.990
    Nagoya 21.430
    Osaka 21.455
    Seoul 23.015
    Shanghai 16.275
    Singapore 17.515
    Tokyo
    Xi´an 16.645
    Se mere her

Nu flyver Finnair igen nonstop til Krabi og Phuket

Billede: Finnair flyver til Krabi og Phuket i Thailand fra Helsinki.
    Nu flyver Finnair igen nonstop til Phuket helt frem til 3. april 2016 og til Krabi frem til 30. marts – altid med fleksible forbindelser fra København og Billund via Helsinki Lufthavn. Phuket, Thailands største ø, er den ultimative feriedestination for mennesker fra hele verden. Rundt om på øen findes der utallige muligheder for at dykke, surfe, fiske og spille golf. Eller kryds den imponerende Phang Nga-bugt, rid på en elefant eller tag et kig på havskildpadderne på Nai Yang-stranden.Krabi ligger på Thailands sydvestkyst, omgivet af det klare, turkisblå vand og den smukke natur. Her findes noget for enhver, uanset om du foretrækker at tilbringe ferien med afslapning i solen, deltage i strand- og vandsport eller udforske omgivelserne.