DI - Organisation for Erhvervslivet

Renoveringsmuligheder for 25 mia. kr. i lejeboliger

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2010 10:57 CET

Næsten halvdelen af alle danske boliger er lejeboliger. Der er derfor godt 1,2 mio. lejeboliger i Danmark med et stort renoveringsefterslæb. Derfor kan der sættes gang i renoveringsarbejder for mere end 25 mia. kr., hvis reguleringen af lejeboliger ændres.

På DI Byggematerialers Årsdag sættes der blandt andet spot på energi og renoveringsmuligheder i de danske lejeboliger. Markedspotentialet for renovering i Danmark er enormt. Cirka 40 pct. af det samlede danske energiforbrug stammer fra bygninger, og der er store muligheder for at forbedre energieffektiviteten og på den måde reducere det danske CO2-udslip generelt.

Pressen inviteres til:
DI Byggematerialers Årsdag 2010,
Tirsdag den 9. november kl. 14:00-18:00
Hotel Crowne Plaza,
Copenhagen Towers, Ørestads Boulevard 114-118
2300 København S.

DI Byggematerialers Årsdag stiller også skarpt på udviklingsmuligheder for branchen. Kent Damsgaard, erhvervsøkonomiskchef i DI fortæller hvilke udfordringer byggeriet står overfor.

Adm. direktør Bent Madsen, Boligselskabernes Landsforening, formand for Ejendomsforeningen Danmark, John R. Frederiksen, medlem af boligudvalget Hans Kristian Skibby (DF), boligordfører Daniel Rugholm (KF), boligordfører Peter Westermann (SF) og medlem af boligudvalget Bjarne Laustsen (S), kommer med deres bud på, hvordan der kommer gang i energirenoveringen af lejeboliger.

Jørgen Henningsen, medlem af Klimakommissionen og Ole Krog, viceadm. direktør i DI tegner fremtidens udfordringer for bygninger med energisystemer i centrum.
Professor Per Heiselberg, Aalborg Universitet - Byggeri og Anlæg sætter fokus på markedsmulighederne i fremtidens byggeri. Hvad kræver det af producenter og leverandører?

Afslutningsvis overrækkes DI Byggematerialers Innovationspris.