Radisson Blu Hotel

Rezidor åbner Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm

Pressemeddelelse   •   Feb 09, 2011 07:00 CET

The Rezidor Hotel Group, en af de hurtigst voksende hotelkæder på verdensplan, har åbnet deres nye flagskib i Sverige: Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm med direkte forbindelse til Stockholm Waterfront Congress Centre – med nogle af Skandinaviens største møde- og konferencefaciliteter. Det helt nye hotel- og kongrescenter er designet af White, en førende skandinavisk arkitektvirksomhed, og er moderne indrettet af RPW Design (London). Hotellet og kongrescentret er ejet af Vital Forsikring, en virksomhed i DnB NOR gruppen, og det er blevet udviklet i tæt samarbejde med Rezidor.

"Vi er stolte og glade for at åbne dette enestående hotel med en fantastisk beliggenhed lige i hjertet af Stockholm. Rezidor vil drive både hotel og kongrescenter – Waterfront vil yderligere styrke vores position som en af de førende internationale hotelkæder for forretnings- og ferierejsende i Norden", siger Kurt Ritter, Rezidors President & CEO. Nylig åbnede de også hotel i Dubrovnik, Milano og Moskva. Rezidor har fra før blandt andet hoteller i Paris, Helsinki og London.

Førsteklasses beliggenhed
Radisson Blu Waterfront Hotel tager imod gæsterne i Stockholms centrum i gåafstand fra Arlanda Express togforbindelse til lufthavnen og den centrale togstation. Hotellets placering i nærheden af Stockholms forretningsdistrikt, Gamla Stan, det kongelige palads, rådhuset og excellente shoppemuligheder gør det til det ideelle valg for både forretningsrejsende og turister.

Værelser med udsigt
Hotellets 414 moderne, ikke-ryger værelser og suiter er indrettet af RPW Design og har udsigt over vandet ved Riddarfjärden og rådhuset. De tre suiter er beliggende på øverste etage med panoramavinduer mod søen Mälaren, Riddarfjärden og rådhuset. Den største suite har 74 m² gulvplads, som består af et soveværelse med kingsize seng, badeværelse med rundt badekar, stue med sofaarrangement, spisebord og fjernsyn, og separat gæstetoilet. Alle værelser og suiter har Radisson Blu’s signaturservices såsom gratis højhastigheds-internetadgang.

Svenske og internationale specialiteter
Radisson Blu Waterfront Hotels koncept-restaurant RBG Bar & Grill er et afslappet sted med en uformel atmosfære, med udsigt over byens travle gader og søen Mälaren, som både gæster og lokalbefolkningen kan nyde. Menuen består af lokale og internationale retter, og RBG kan rumme op til 230 gæster. En lobbybar med lette snacks og forfriskende drikkevarer samt 24-timers roomservice supplerer det gastronomiske tilbud.

Fitnessfaciliteter
Efter en dag med sightseeing eller møder kan gæsterne nyde hotellets moderne og fuldt udstyrede fitnessrum, "Exercise Lounge”, som er gratis at bruge.

Grønne møder
Stockholm Waterfront Congress Centre med sin spektakulære glasfacade er designet af White og indrettet af RPW Design. Bæredygtighed og fleksibilitet var afgørende aspekter i skabelsen af bygningen: Blandt andet er facaden dækket af 1.040 m2 solpaneler, som gennemsnitligt genererer 1MW energi pr. dag. Den varme luft, som genereres, varmer vand, der derefter sendes til koldere dele af bygningen, og i løbet af natten kommer koldt vand fra Lake Klara til brug for opbevaringen af 250 ton is. Stockholm Waterfront Congress Centre som ligger like ved hotellet i Stockholm vil blive certificeret i overensstemmelse med den nye "Green Building" EU-standard og er endda dobbelt så energieffektiv, som denne standard kræver.

Kongrescenteret har 14.000 m2 gulvplads, herunder et auditorium med en loftshøjde på 17 m, der er stort nok til at rumme 3.000 deltagere. Komplekset omfatter også en festsal med plads til op til 2.000 gæster, og på 2. og 3. etage er der et business-område, som består af en række mødelokaler af varierende størrelser med plads til omkring 1.000 personer. Mange af væggene og lofterne kan flyttes rundt eller fjernes for at opdele området eller danne større rum. Avancerede løsninger til belysning, lyd og telekommunikation er også integreret, og Rezidor's internationalt erfarne service-teams garanterer for vellykkede arrangementer - fra mindre bestyrelsesmøder til større forretningskonferencer og sportsarrangementer.

For mere information, kontakt venligst:
Angelica Montez de Oca, Manager PR & Communication
+47 9488 1861, angelica.montez@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:

er en af de hurtigst voksende hotelvirksomheder i verden. Hotelgruppen har i dag flere end 400 hoteller i drift eller under udvikling med godt 86.300 værelser i over 60 lande.
Du kan blandt andet finde hoteller i Oslohoteller i København , hoteller i London, hoteller i Stockholm og hoteller i Gøteborg.
I Europa, Mellemøsten og Afrika har Rezidor følgende varemærker i sin hotelportefølje; Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn og Country Inns & Suites. Desuden opererer The Rezidor Hotel Group med goldpoints plusSM loyalitetsprogrammet for sine hotelgæster. Rezidor har indgået en global licensaftale med modehuset Missoni gældende udvikling og drift af en kæde med livsstilshoteller under navnet Hotel Missoni.

I 2006 blev Rezidor noteret på den svenske børs. Carlson Companies er den største aktionær.

The Rezidor Hotel Groups hovedkvarter er beliggende i Bruxelles, Belgien.

For yderligere information se venligst www.rezidor.com