Ribe Jernindustri A/S

Ribe Jernindustri smeder oplevelser ved Ribes kulturnat

Pressemeddelelse   •   Okt 12, 2016 15:01 CEST

Søndag den 16. oktober 2016 afholdes årets kulturnat i Ribe. Byens store lokale radiatorfabrik, Ribe Jernindustri A/S, er med til at smede nogle af de mange oplevelser i virksomhedens historiske bygninger og produktionslokaler midt i byen.

Ribes Kulturnat er en historisk totaloplevelse med drama, musik, kunst, fortælling, gøgl, optrin m.m. i Ribes smukke middelalderlige bykerne. Midt i byen ligger også Ribe Jernindustri, der er blevet en fast del af den tilbagevendende begivenhed.

Eventyr i forhallen.

I år er udvalget af oplevelser, publikum kan få i de gamle støberilokaler, ekstra bredt og underholdende. Store dele af virksomhedens område er åben for alle, der har lyst til at stikke næsen indenfor og være med. I den 168 år gamle hovedbygning fortæller Ribe-guide Anni Møller-Christensen hver halve time det gamle H.C.Andersen eventyr "Den lille pige med svovlstikkerne.

Bestyrelsformanden swinger med.

I den store kantine er der noget for både ører og gane. Ribe Jernindustri's bestyrelsesformand, Johannes Bogh, og hans band "1001 Gram Blandet" spiller irske, engelske og amerikanske ballader, mens publikum kan nyde lidt flydende af både varm og kold art.

Virksomhedshistorie fra 1848 til 2016.

Hele aftenen er der hver halve time rundvisning i virksomhedens lille museum, der rummer et unikt indblik i produktudviklingen siden grundlæggelsen i 1848, og hele aftenen vil den gamle Obbekjer-have være åben for alle.

Ribe Jernindustri's bidrag til Kulturnatten i Ribe er kun en lille del af det overflødighedshorn af små happenings og overraskende oplevelser, der er fordelt over hele bymidten. I år betaler det sig ekstra meget at blive længe oppe, da arrangementet afsluttes med en perlerække af danske sangere, Søs Fenger, Bryan Rice, Freya m.fl., der ved en koncert i Domkirken fortolker sange skrevet af Gert Barslund og en gruppe flygtninge til projektet "Flygtningestemmer".

Se hele programmet til Kulturnatten her.

Ribe Jernindustri A/S er Danmarks største radiatorproducent, grundlagt i 1848. Vi designer og producerer alle vores produkter på vores fabrik i Ribe. Vores to radiatorbrands hedder RIOpanel og Hudevad.
Vi har pt omkring 100 medarbejdere, og har to datterselskaber i hhv Norge og England..

Ribe Jernindustri A/S er ejet af Ribe Jern Holding, der også ejer virksomhederne Hudevad Care, MN Rør- og Totalentreprise og Ribe Jern Ejendomme.