RS Components

RS Scandinavia udpeger ny Country Manager

Pressemeddelelse   •   Nov 17, 2011 08:48 CET

Verdens førende distributør af elektronikkomponenter og produkter til vedligeholdelse vil drage stor fordel af Gittes erfaring. Gitte har omfattende salgs- og markedsføringsviden, som hun har opbygget over mange år i forskellige stillinger i internationale virksomheder i Danmark, Sverige og Storbritannien. Gitte bringer også et væld af erfaring inden for salg af teknologiprodukter.

RS er overbevist om, at Gitte med sin vidtgående uddannelse, viden og erfaring vil bidrage betydeligt til imødekommelsen af RS’ kunders behov og bygge videre på succesen i de nordiske markeder. Klaus Göldenbot, Regional General Manager, EMEA, er meget glad for at kunne byde Gitte velkommen: “På RS Europas vegne ønsker jeg Gitte held og lykke med den nye stilling. Det nordiske marked er et meget vigtigt marked for os inden for det europæiske område. Der ligger enorme muligheder for os her, og vi kan se, at der bliver sat stor pris på vores kundefokuserede tilgang. Det er meget heldigt for os, at vi har engagerede medarbejdere som Gitte til at hjælpe os med at optimere succesen. RS ved, at motiverede og engagerede medarbejdere er altafgørende for iværksættelsen af den europæiske strategi.”

Gitte er meget engageret i at lægge grundpillerne for videreudviklingen af RS i de nordiske lande: “Jeg glæder mig meget til at bidrage til aktiviteterne i en virksomhed, der har indledt sin europæiske områdestrategi med så stor succes som RS. RS’ produktsortiment, eCommerce-ekspertise og kundebase er unik. Jeg er så glad for nu at kunne være del af denne succeshistorie.”

OM GITTE MAYA ELSING

E-MBA og HD-A (Bachelor of Commerce)

Gitte Elsing har stor national så vel som international erfaring fra 12 år i ledende stillinger med internationalt salg, marketing og forretningsudvikling inden for transport, kommunikation, energi og højteknologi.

1997-2001 Commercial Manager Denmark & Iceland hos British Airways World Cargo
2001-2008 Director, Aeronautical Sales hos Thrane og Thrane A/S Bruhn NewTech A/S
2008-2011 Director, Business Development hos Bruhn NewTech A/S

Gitte kommer senest fra en stilling som Business Development Director hos Bruhn NewTech A/S med ansvar for international forretningsudvikling, herunder udvikling af nye forretningsmuligheder indenfor Military & Homeland Security segmenter og for IT og software løsninger.

Gitte har gennem sin karriere opnået mange markante resultater indenfor såvel salg, marketing, strategiudvikling, organisation og HR.

ABOUT RS COMPONENTS

RS Components and Allied Electronics are the trading brands of Electrocomponents plc, the world’s leading high service distributor of electronics and maintenance products. Through operations in 32 countries and 17 warehouses, the Group serves 1.6 million customers worldwide and distributes 550,000 products ranging from semiconductors and optoelectronics to power tools and protective clothing. The product and service portfolio supports the entire product lifecycle from R&D through pre-production to maintenance and repair. The Group ships more than 46,000 parcels on the same day the orders are received.

Electrocomponents is listed on the London Stock Exchange and in the last financial year to 31 March 2011 had revenues of £1.18bn.

ABOUT RS COMPONENTS