Silvan

Sådan får du strøm med solceller

Pressemeddelelse   •   Aug 06, 2012 18:47 CEST

Interessen for solceller er stigende efter regeringens nettoordning har gjort strømproduktion fra solceller til en god forretning for private husejere. SILVAN inviterer derfor til informationsmøder i det lokale SILVAN byggemarked i uge 35-37, hvor man gratis kan deltage og høre mere om fordelene ved at investere i solcelleanlæg. Og hvor let det egentlig er!

Drømmen om at slippe for strømregningen er tættere på at gå i opfyldelse end nogensinde før. Med moderne solceller kan man nemlig producere sin egen strøm og afhængigt af forbrug tjene sin solcelleinvestering ind på 7-10 år. Derefter producerer man strøm, som er omkostningsfrit. Med regeringens nettoordning er det tilmed blevet muligt at få økonomisk godtgørelse for en eventuel overproduktion af strøm fra solcellerne.

Det og meget mere kan man høre om, når SILVAN inviterer til informationsmøde om solceller rundt om i landet i uge 35-37.

”Vi har besluttet at holde informationsmøderne, fordi vi gerne vil fortælle vores kunder om de muligheder, som solceller giver. Mange ved for eksempel ikke, at de med en nettoordning kan sende strøm, som de ikke bruger, ud i elnettet. Når det årlige strømforbrug opgøres, skal der således kun betales for den strøm der netto er købt af elselskabet” siger Kenneth Brødløs, produktchef i SILVAN.

På møderne vil SILVAN præsentere forskellige typer af solcelleløsninger og fortælle om pakkepriser, montering og hvor meget strøm, solcellerne kan producere. Det afhænger nemlig af solcellernes placering i forhold til de fire verdenshjørner og tagets hældning. Du kan også høre om levetid, tilbagebetalingstid og garanti til informationsmøderne, som holdes i samarbejde med solcelleproducenten Feiyue Solar.

Du kan finde informationsmøderne her:
SILVAN Tårnby
SILVAN Valby
SILVAN Nørrebro
SILVAN Vanløse
SILVAN Gladsaxe
SILVAN Glostrup
SILVAN Ballerup
SILVAN Birkerød
SILVAN Hillerød
SILVAN Helsingør
SILVAN Græsted

For yderligere information, kontakt Kenneth Brødløs, produktchef i SILVAN på telefon: 82528739 eller mail kjb@silvan.dk

Fakta om Silvan
Det første SILVAN byggemarked i Danmark åbnede i Slagelse i 1968. SILVAN er med sine nu 40 butikker og E-shop Danmarks største forhandler til private på Gør-Det-Selv markedet.

SILVAN er en del af DT Group A/S, som er Nordens førende forhandler og distributør af byggematerialer. Koncernen har mere end 250 forretninger i Danmark, Norge, Sverige og Finland samt indkøbskontorer i Litauen og Kina.