Bravo Tours A/S

Safari i ti år

Pressemeddelelse   •   Mar 08, 2012 13:34 CET

Bravo Tours fejrer jubilæum med ti nye rejser til Afrikas savanner og storbyer

Bravo Tours sendte de første gæster til Kenya i sommeren 2002, og siden har flere end 15.000 danskere oplevet savannerne i Østafrika, regnskoven i Uganda, de smukke vinområder i Sydafrika, spillet golf på verdensklassebaner eller sejlet tyst over det smukke Okavango-delta.

Ti-års jubilæet fejres med ti nye safarier og utraditionelle rejser. Nogle af de nye rejser indeholder mellemlanding og ophold i metropolen Dubai.

- Vi glæder os til at præsentere Zimbabwe og Zambia som helt nye safarilande på en kombinationsrejse. Vi laver krydstogt fra Durban til Cape Town, og en enkelt af de nye safarirejser har Indien som rejsemål, siger Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj.

- Safarier var den første knopskydning, siden Bravo Tours startede med traditionelle charterrejser i 1999. Hurtigt mærkede vi gæsternes behov for oplevelsesrejser, og Afrika er som skabt til netop oplevelser. Vel at mærke oplevelser for livet, siger Peder Hornshøj

.

Kenya og Tanzania er verdens bedste safarilande og naturligt nok fundamentet i Bravo Tours’ katalog, men også i Uganda, Botswana, Namibia og Sydafrika kan man komme helt tæt på dyrelivet og de dramaer, der udspiller sig på savannen i den daglige kamp for overlevelse.

- Ofte er man nødt til at bevæge sig over store strækninger for at få de store naturoplevelser, men Afrika er også til det stille, afslappende liv ved stranden. De fleste safari-rejsende foretrækker at slutte ferien med et ophold på et kysthotel på en hvid strand med skyggegivende palmer på en strand ved Det Indiske Ocean på Kenya-kysten, på Zanzibar, Mauritius eller Seychellerne, mens de fordøjer de mange fantastiske oplevelser på, siger Peder Hornshøj.

Som på alle andre rejser med Bravo Tours er der dansktalende rejseledere på alle safarier. Nogle er fast stationerede i Afrika, andre er eksperter fra Givskud Zoo, Danmarks Akvarium og Aalborg Zoo.

Bravo Tours er blandt Danmarks tre største rejsebureauer med rejser til spændende og populære rejsemål over hele verden – altid med dansktalende rejseledere.

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.

Bravo Tours har hovedkontor i Herning og et salgskontor i København.

Bravo Tours er medlem af charterrejsearrangørernes brancheorganisation (RiD) og Rejsegarantifonden og følger altid Rejseankenævnets retningslinjer og afgørelser.