Bownty

Salget af rejse-deals stiger markant

Pressemeddelelse   •   Jul 06, 2012 15:20 CEST

Rejse-deals er mere populære end nogensinde før. Det dårlige juni-vejr har fået flere danskere til at købe deals på rejser og hotelophold, så de kan flygte fra det danske sommervejr. På deal-markedet jubler den danske deal-virksomhed Bownty over, at danskerne nu for alvor har fået øjnene op for markedets mange tilbud på rejser til halv pris.

Større udbud af rejse-deals

Det danske deal-marked, der længe har haft succes med salget af daglige deals på diverse produkter og oplevelser, har nu også for alvor fået en fod indenfor i rejsebranchen. Gennem de sidste par år har deal-markedet åbnet op for handel med rejser og hotelophold, og i år udbydes der flere rejse-deals end nogensinde før.

”Mange danskere har efterhånden fået øjnene op for fordelene ved at købe rejse-deals på nettet, og salget er kraftigt stigende i disse sommermåneder”, udtaler Steffen W. Frølund, som er direktør for den danske deal-virksomhed Bownty. ”Fordelen ved at købe en rejse-deal er, at man kan får rejsen til halv pris, og dermed kommer man dobbelt så langt pr. krone”, udtaler Frølund, ”Samtidig behøver man ikke at være ude i god tid med bestillingen, da mange af de rejser, der udbydes, er såkaldte last-minute rejser, som bliver nedsat kort tid før afrejsen. Derved har man mulighed for at følge med i om vejret i Danmark bliver bedre, før man beslutter sig for at købe en rejse”.

4-stjernet ferie til halv pris

Mange af de deals, der udbydes på rejser, er deals på hotel- og kroophold, men der udbydes også all-inclusive rejser med både fly, hotel og forplejning. For eksempel kan man i øjeblikket købe ophold på 4-stjernede hoteller i for eksempel Barcelona, London eller Venedig til halv pris, og der udbydes ofte all-inclusive rejser til for eksempel Grækenland, Tyrkiet eller Bulgarien. Der er også mange tilbud på hotel-, kro- og wellness ophold i Danmark, for eksempel et gourmet- og wellnessophold på Hotel Fakkelgaarden i Sønderjylland eller et 4-stjernet suite-ophold på Hotel Royal i Århus.

En fordel for alle parter

Rejse-deals hitter, ifølge Frølund, især fordi der er fordele i dem for både købere og sælgere: ”Rejseudbyderne tjener stort set ikke nogle penge på at sælge deals, men til gengæld får de gratis reklame og opmærksomhed på de gode tilbud, hvilket er med til at tiltrække nye kunder og derved forøge deres indtjening i sidste ende. Det er endvidere en fordel for rejseudbyderne, at de i sidste øjeblik kan komme af med restpladser, så de ikke mister penge på dem. Dermed får både køberen og rejseudbyderen en god handel ud af det, og det er en af grundene til at rejse-deals er blevet så populære”.

Sådan finder du de bedste rejse-deals

Hvis du selv er interesseret i at købe en rejse-deal, giver Bowntys hjemmeside og app dig en kategoriseret oversigt over alle markedets forskellige deals, heriblandt rejse-deals, og gør det dermed nemt og overskueligt at sammenligne alle markedets forskellige rejse-deals. Når du har fundet en deal, der interesserer dig, sender Bownty dig videre til den enkelte deal-udbyders hjemmeside, hvor du kan læse mere om dealen. Du kan også tilmelde dig Bowntys tilbudsmail, hvis du vil have tilsendt en daglig oversigt over de typer af deals, du er interesseret i.

Bownty samler alle markedets deals på én hjemmeside og inddeler dem i kategorier, hvilket gør det nemmere for dig at finde lige netop de deals, du er interesseret i. Det betyder også, at du ikke behøver at modtage tilbudsmails fra mange forskellige deal-udbydere, men kan nøjes med at modtage Bowntys daglige tilbudsmail, der samler markedets forskellige tilbud i én mail.  På den måde gør Bownty det for deal-markedet, som Momondo har gjort for rejsemarkedet ved at samle tilbud og gøre dem sammenlignelige.