Samport

Samport Payment Services AB får nye ejere

Pressemeddelelse   •   Sep 25, 2014 11:00 CEST

Cidron SuperPay AB (”SuperPay”) køber den svenske betalingsvirksomhed Samport Payment Services AB (”Samport”). Aftalen muliggør en offensiv ekspansion af Samport på det internationale betalingsmarked.

Samport er i løbet af de seneste år vokset stærkt, primært inden for betalingsløsninger til transport- og restaurantsektoren i den nordiske region. Transaktionen vil komme til at styrke virksomhedens eksisterende position i Norden og på samme tid muliggøre international vækst.

- Vores strategi er at være en af de førende leverandører af betalingsløsninger til butikker og partnere. Aftalen med SuperPay kommer til at øge vores adgang til kapital og gøre det muligt for os at forfølge arbejdet med at gennemføre denne strategi i en tiltagende fart. Vi vil være den virksomhed, der står i spidsen for udviklingen, når det gælder såvel betalingsløsninger som nye tjenester. Det håber vi, at kunderne vil kunne mærke, siger Mikael Hedlöf, VD på Samport.

Cidron SuperPay AB, som er et helejet datterselskab til Nordic Capital Fond VIII (”Nordic Capital”), fokuserer på investeringer inden for betalingssektoren. Gennem Nordic Capital og SuperPay vil Samport få adgang til kapital og støtte til virksomhedens fremtidige udvikling og vækstfase.

Transaktionen blev gennemført den 18. september, 2014.

Du kan få mere information ved at kontakte:

Mikael Hedlöf, VD, Samport Payment Services AB

Telefon: 46 (0)70-283 76 28.
E-mail: mikael.hedlof@samport.com

Sikre og kundetilpassede kortbetalingsløsninger
Siden begyndelsen af 2003 har Samport udviklet og solgt kortbetalingsløsninger og terminalprodukter til både små og store virksomheder. Med høj sikkerhed og kundetilpasset og brugervenlig teknik er virksomheden blevet en af de førende leverandører af kortbetalingssystemer på det nordiske marked. Samport har 50 engagerede medarbejdere og mere end 10.000 kunder inden for områderne restaurant, butik, transport, hotel samt e-handel. Samport har kontorer i Stockholm, Halmstad og Oslo. Besøg os på www.samport.com.