SAS Scandinavian Airlines Denmark A/S

SAS åbner to udenrigsruter fra Jylland

Pressemeddelelse   •   Aug 19, 2013 09:27 CEST

SAS flyver nu fra de vigtige jyske lufthavne Billund og Aalborg til den svenske hovedstad Stockholm. Ruten fra Aalborg er SAS’ første udenrigsrute siden 80’erne. Fra Billund flyver SAS også til Oslo og ser frem til også at give de rejsende en stærk løsning til Stockholm.

Mandag den 19. august kan SAS klippe to røde bånd i udenrigsterminalen i henholdsvis Aalborg og Billund. Det første bånd bliver klippet kl. 6.40 i Billund og premiereflyvningen fejres med gratis morgenmad til passagererne. SAS flyver mellem Billund og Stockholm to gange dagligt seks dage om ugen.

- Vi er i Billund Lufthavn glade for den nye rute til Stockholm Arlanda, hvor SAS også tilbyder gode forbindelser ud i verden. Desuden vil øget kapacitet til og fra Sveriges hovedstad give flere muligheder for fritids- og forretningsrejsende til at udnytte turisme- og erhvervspotentialet i begge lande, siger projekt- og udviklingschef Anders Nielsen.

SAS’ åbning af ruterne til Stockholm er den del af arbejdet med at øge antallet af direkte flyvninger mellem store byer i Skandinavien.

- For vores kunder betyder det naturligvis rigtig meget at komme direkte til destinationen, og vi har oplevet en stigende efterspørgsel fra kunderne omkring de to store jyske lufthavne. Det vil vi gerne udvikle, siger koncerndirektør Flemming Jensen, SAS.

- Med SAS’ strategiplan 4Excellence Next Generation har vi skabt de operative forudsætninger for at kunne tilbyde flere direkte ruter mellem store byer i Skandinavien. Det glæder mig meget at være med til at skrive historie med disse to udenrigsruter fra Jylland.

Markering i Aalborg
I Aalborg tilbyder SAS kunderne fire ugentlige eftermiddagsafgange, og retter sig særligt mod fritidsrejsende. Samtidig er den et godt supplement til SAS’ rute til Stockholm via København. Første direkte afgang fra Aalborg til Stockholm sker mandag kl. 14.50, og begivenheden markeres med en reception i Aalborg Lufthavn.

- Der er et stort potentiale på netop denne rute til Stockholm, og vi glæder os over, at SAS nu også kommer til at servicere Aalborg Lufthavns passagerer på udenrigstrafikken, siger direktør i Aalborg Lufthavn Søren Svendsen.

Alle frekvenser mellem Jylland og Stockholm skal betjenes af Braathens Regional med en 50 sæders SAAB2000.

Tidstabel
Billund-Stockholm (Arlanda)

Mandag til fredag kl. 6.40
Mandag til fredag og søndag kl. 18.30

Stockholm (Arlanda)-Billund
Mandag til torsdag og søndag kl. 16.35
Fredag kl. 16.25
Søndag til torsdag kl. 20.25.

Aalborg-Stockholm (Arlanda)
Mandag, torsdag, fredag og søndag kl. 14.50 (kl. 14.40 om fredagen).

Stockholm (Arlanda)-Aalborg
Mandag, torsdag, fredag og søndag kl. 12.55 (kl. 12.50 om fredagen).

For yderligere information om SAS ruter gå til http://www.sas.dk

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling, 3232 3135
Aalborg Lufthavn: Salgs- og marketingdirektør Rikke Mølgaard, rikke.molgaard@aal.dk, 2711 6633
Billund Lufthavn: Adm. direktør Kjeld Zacho Jørgensen, kzj@bll.dk, 7650 5100

SAS er Skandinaviens største børsnoterede luftfartskoncern grundlagt i 1946. SAS har 1111 daglige flyvninger til Europa, Nordamerika og Asien med udgangspunkt fra Nordeuropa. SAS var i 1997 en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance, der i dag består af 28 medlemmer. De 28 flyselskaber i Star Alliance tilbyder tilsammen 21.900 daglige flyvninger til 1328 lufthavne i 195 lande verden over. I 2012 transporterede SAS alene 28 millioner passagerer til 136 destinationer og forventer at tilføje 52 nye ruter til sit rutenetværk i 2013.

Lær mere om SAS på Facebook, Twitter og Google+.